Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
Nivelklubi Niveltieto.net
  KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Onko minulla nivelrikko?? (Luettu 2152 kertaa)
Ansku Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Onko minulla nivelrikko??
25.12.2005 at 21:39:06

Hei! Olen iki onnellinen, että löysin eilen tämn klubin. Eli tässä vähän taustaani:olen kohta 28-vuotias kahden lapsen äiti. Kärsinyt alaselkävaivoista 4v, joilloin oli ensimmäinen synnytykseni. Selässä on paljon vikoja, lanneranka on madaltunut ja fasettinivelet artroottiset, nikaman siirtymä ja luupuutos(poikkihaarakkeet ovat tyngät yhden nikaman ympärillä)pian 2kk sitten tuli kova alaselkäkipu oikealla ja kävinmagneettikuvisa ja silloin oli ilmeisesti tullut repeämä välilevyyn,nyt se taitaa oll ajotakuinkin parantunut, mutta eräs toinen kamala vaiva vain jatkuu, eli olen vuoden kärsinyt inhottavasta kivusta, pakaran ja alaselän välillä en osaa ihan tarkalleen hahmottaa voisiko se olla lonkkanivel??!! mutta se tuntuu välillä pakaran kohdalla, välillä si-nivelen kohdalla ja välillä ihan alaselässä vasemmalla. ja kun ástuu niin ottaa tosi kipeää tuohon mainitsemaani kipukohtaan, eli aina astumisella ja tuntuu että jalka mene alta/jalka irtoaa, tosi ikävä, ei siis tunnu paikallaan ollessa, nyt tuntuu myös että istuminen vaikeaa eli painaa oudosti. Kävely on tosi hankalaa enkä ole voinut käydä ulkonakaan kävelemässä mitä nyt autolle ja takaisin Surullinen tuntuu ett toinen jalka on pidempi ja yhtäkkiä saatta niljahdella ilkeästi jommalta kummalta puolen kankkua.tämä alkaa oll aniin raastavaa kun tuntuu että ei kohta jaksa enää edes omia lapsia hoitaa, työnkin menetin kun jouduin oll a2kk sairaslomalla, enk osannut sanoa ettää olenko vuoden vaihteessa työkuntoinen että työsyhdetta olisi voinut jatkaa. eli selän kanssa olen tässä hypännyt lääkärissä useaan otteeseen, mutta tuota astumiskipua ja polvikipua(kesäst asti vaivanneet)lääkri ei ole suostunut ottamaan kuuleviin korviinsa. Lääkkeeksi laihdutus ja jumppa ja sit sain Arthryl nimistä lääkettä kokeeksi. panacodia olen ottanut tarvittaessa ja vain kovaan kipuun että jos on pitänyt johonkin lähteä ja halunnut oll ajotakuinkin kivuton ja inhimillistä seuraa. polvet rutisee ja menee vhän vliä jotenkin oudosti vierheasentoon ja sillon tuntuu kova viiltvä kipu, se laukeaa yleensä melko pian, kyykkyyn en voi mennä ollenkaan ja muutenkin kaikki tavarat mitkä ovat polven alapuolella ovat minun saavuttamattomissa Surullinen Tuntu suorastaan siltä että elämä on pilalla näiden takia, en pysty enää mitän tekemään, olen vain ja yritän huonolla menestyksellä laihduttaa ja jumpata...olisiko mahdollista että mulla olsi nivelrikko tuossa lonkassa? mtä mun kannattas tehdä suraavaksi+millaisia kokeita ja kuia, että jotain alkai sliän? oleno lian nuori tekonivelen saajaksi? kiitokst jos joku osaa auttaa!

Sivun alkuun

IP kirjattu
Ansku Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Re: Onko minulla nivelrikko??
Vastaus #1 - 25.12.2005 at 21:45:43

sorry aivan sikapaljon virheitä, kirjoitan uudella kannettavalla ja ilmeisesti ei ikein tahdo taito vielä riittää että osuis oikeeseen, toivottavasti saatte selvää!
Ansku
Sivun alkuun

IP kirjattu
Titu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin aktiivikirjoittaja

Vastaus #2 - 02.01.2006 at 19:55:11

Hei Ansku!

Sinulla on todella paljon kipuja noin nuoreksi naiseksi, joten kannattaa vaatia lääkäriltä lisätutkimuksia: ainakin lonkka- ja polviröntgenit. Niistä saa osviittaa onko sinulla nivelrikkoa. Oletko jo ollut jonkun erikoislääkärin vastaanotolla, esim. fysiatri tai ortopedi?
Kirjaa vaikka paperille vaivasi ennen kuin menet lääkäriin, jotta mitään ei unohdu ja VAADI, että sinut otetaan vakavasti.

Kokemuksesta voin kertoa, että yleensä lääkäri keskittyy vain yhteen vaivaan kerrallaan, kuten minulla lonkan nivelrikkoon, vaikka rikkoa löytyy myös monesta muustakin nivelestä. Nivelrikko sitten vaikeuttaa tosi paljon elämääni, mutta nyt syksyllä minulle laitettiin lonkkaan tekonivel. Lonkkakivut (vaikeat) vaivasivat minua yli 10 vuotta. Olin vain niin typerä, että hammasta purren kävin töissä ja viikonloput ja illat menivät toipumiseen, jotta jaksan käydä töissä. Minä olen nyt 52 v. Enää en aio samaan rumbaan ryhtyä, enkä enää jaksakaan.

Hyvää alkanutta vuotta sinulle ja pidä itsestäsi huolta!

t. Kati

Sivun alkuun

IP kirjattu
aavee Poissa

Mä relaan, relaa säkin!

Nivelklubin veteraani

Kerava
Vastaus #3 - 08.01.2006 at 22:40:50

Hei Ansku!

Yksi vaihtoehto voisi olla myös se, että selässäsi on joku hermo "ahtaalla". Toisaalta, olit magneettikuvissa, siinä sen olisi pitänyt näkyä  ???

Itselläni on polviongelmieni lisäksi selkäydinkanavan ahtauma; ensin minäkin epäilin että ongelma on lonkassa kun tuntui ihan siltä, että kankkulihas kramppaa. Venyttelin sitä ja kävin hieronnassa, sepä tykkäsi entistä huonompaa. Kävely ei onnistunut vaan piti päästä hetkeksi istumaan alle sadan metrin kävelyn jälkeen. Istuminen ei tuntunut pahalta mutta istumisen jälkeen käveleminen oli aina vaan pahempaa. Sauna tuntui hyvältä mutta seuraava päivä olikin sitten Itku

Totuus on myös se, että polvet ja lonkat vaikuttavat selkään, lonkat selkään ja polviin ja selkä polviin ja lonkkiin. Eli ympyrä sulkeutuu ja kivun alkuperäistä aiheuttajaa on joskus erittäin hankala löytää. Tsemppiä sinulle siihen, että jaksat kuitenkin taistella avun löytymiseksi tukalaan tilanteeseesi  Hymiö
Sivun alkuun

spinaalistenoosi +2x polven tekonivel + 2x lonkan tekonivel
  IP kirjattu
Ansku Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #4 - 09.01.2006 at 23:06:05

Hei! Eli magneetti kuvan perusteella hermokanavat ovat vapaat.li ei pitäisi olla hermopinnettä ja tämä tuntuu jotenkin erilaiselta, aivan kuin lonkassa olisi jotain vikaa, omt-fysioterapeutin mukaan minull aon yliliikkuvat lonkkanivelet. Tottahan se on että kun mull aon tuolla selässäkin niin paljon vikaa niin se vaikuttaa myös tuonne alemmas lonkkiin ja kun tuo lantio on yliliikkuva niin lantio on jotenkin vinossa ja jalat tuntuu eri mittaisilta niin johan se polviinkin käy. Onko kokemusta kun mull anapsahtlee lonkka ja lantionseudulla, aika koviakin napsahduksia kuuluu välillä ihan että vieressä olevakin kuulee, nistähän voisi johtua?
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta