Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
Nivelklubi Niveltieto.net
  KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
napapiikit? (Luettu 11918 kertaa)
kirppu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

napapiikit?
24.10.2006 at 13:08:27

Hei taas. Kun olen lukenut noita juttuja leikkauksista ja toipumisesta niin monessa jutussa tulee esiin napapiikit. Niinpä nyt kysyisin et mitä ne napapiikit on?

Hyvää talven odotusta kaikille Juustoinen
Sivun alkuun

IP kirjattu
kivuton Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nuorempi Nivelklubilainen
**

Re: napapiikit?
Vastaus #1 - 24.10.2006 at 14:43:02

Leikkauksen jälkeen annettava lääkehoito ehkäisemään mahdollisten tukosten syntymistä suuren leikkauksen jälkeen. Verenohennuslääke. Minä pistin 3 viikkoa päivittäin Klexanea. Nimi tulee pistospaikan mukaan - pistetään navan kahtapuolta nahan alle.
Sivun alkuun

IP kirjattu
kirppu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #2 - 24.10.2006 at 15:00:27

kiitos vastauksesta.onko ne napapiikit kaikille leikkauksen kokeneille pakollisia?Oon menos 23.11.2006 lonkkaleikkaukseen.
Sivun alkuun

IP kirjattu
matti

Ex-jäsen

Vastaus #3 - 24.10.2006 at 21:32:03

Minä sain sairaalassaoloajan, noin 4 päivää. Enempää ei ollut tarvis. On ne pakollisia, ei ollenkaan pahoja. Älä pelkää.

t:matti
Sivun alkuun

IP kirjattu
aavee Poissa

Mä relaan, relaa säkin!

Nivelklubin veteraani

Kerava
Vastaus #4 - 25.10.2006 at 06:59:24

Peesaan Mattia, sairaalassa oloajan napapiikit ovat tosiaan pakollisia. Itse sain niitä leikkausien jälkeen 10 päivän "kuurin". Kotiin lähtiessäni ehdotin hoitajalle, että lopettaisin niiden käytön koska kotona tulee joka tapauksessa liikuttua paljon enemmän kuin sairaalassa. Hoitajan mukaan se on omassa valinnassa kumpi kannattaa ottaa, nopea ja helppo piikki iltasella telkkua töllöttäessä vaiko sitten riski veritulpasta  Silmänisku.

Siinähän kävi sitten niin, että piikitin myös sen viimeisen annoksen Hymiö. Eikä ollut ollenkaan vaikea päättää kumman vaihtoehdon puoleen kallistua  Viileä

Eihän piikittäminen kivaa ollut mutta ei olisi veritulppakaan ollut.
Sivun alkuun

spinaalistenoosi +2x polven tekonivel + 2x lonkan tekonivel
  IP kirjattu
Titu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin aktiivikirjoittaja

Vastaus #5 - 25.10.2006 at 15:43:54

Hei!

Jos "napapiikkien" pistäminen tuntuu sinusta epämiellyttävältä, niin pyydä sairaalasta resepti tableteille. Minä söin viikon tablettimuotoisia verenohennuslääkkeitä kotona. Nyt en enää niiden nimeä kuitenkaan muista.
Sivun alkuun

IP kirjattu
ellerukka Poissa

eteenpäin! sano mummo
lumessa!

Lappi
Vastaus #6 - 25.10.2006 at 18:18:03

Lonkkaleikkauksen jälkeistä aikaa, miten pitkään napapiikkejä otetaan en osaa sanoa, mutta jalkateräleikkauksen ja luudutuksien jälkeen laitoin napapiikkejä yli kuukauden ajan, johtuen että jalka oli  täysikipsissä polven alapuolelta 4 viikkoa ja sen jälkeen vielä yli 4 viikkoa tukisaappaassa.
Ei piikitys mukavaa ole, vaan ennen piikitän kuin otan riskin valtimotukoksesta.
Ei minulle edes ehdotettu sairaalassa tablettimuotoista verenohennuslääkitystä.

Sivun alkuun

Päivä kerrallaan, jokaiselle päivälle riittää oma huoli.
  IP kirjattu
Titu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #7 - 26.10.2006 at 15:15:09

Heippa!

Ei minullekaan tabletteja ehdotettu, vaan ensiksi puhuivat ainoastaan "napapiikeistä", joita sain myös sairaalassa. Kysyin sitten lääkäriltä, että eikö ole tablettimuotoista vaihtoehtoa ja hän sanoi olevan. Pyysin sitten niille reseptin ja sain.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Eira Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #8 - 28.10.2006 at 10:37:28

"Napapiikki" kuulostaa pahemmalta kuin onkaan. Kun ei hätäile, se ei satu yhtään. Ja totut hommaan tosi nopeasti. Asiaa tietysti auttaa, jos potilaalla on pienet, tai vähän isommat, vatsamakkarat, joihin piikki mukavasti uppoaa. Timmit pyykkilautavatsaiset saavat tässä hieman kärsiä, mutta sehän on vain kohtuullista  Virnistys
Sivun alkuun

IP kirjattu
Marja-Liisa Poissa

Nivelet norjina!

Nivelklubin veteraani

Turun Seudun Nivelyhdistys ry
Vastaus #9 - 28.10.2006 at 15:00:01

Lapsenlapseni pistelivät kilpaa minua...nuorin silloin 7v ja hyvin meni---sanoivat "Älä pelkää Mamma" , taisivat pelätä enemmän itse..
Sivun alkuun

Tule mukaan toimintaamme!!Turun seudun nivelyhdistys ry!!Liity jäseneksi, vain 10 € v.2009!! tili 430915-2165406. Rörliga leder och ett glatt humör är målet för vår verksamhet!0505939003
WWW   IP kirjattu
ellerukka Poissa

eteenpäin! sano mummo
lumessa!

Lappi
Vastaus #10 - 28.10.2006 at 21:13:42

Silmänisku Vielä tuosta itsensä piikittämisestä sen verran, etten itse tunne pelkoa tai kauhua mitään minulle sairaalassa tehtyjä piikityksiä, leikkauksia, kipujakaan kohtaan, mutta täytyy sanoa että kun viime kesänä yli kuukauden napapiikkejä itselleni laitoin niin minua alkoi kammottamaan piikin työntäminen aina vaan.... vatsanahkaan.
Itseasiassa ensi huhtikuussa tehtävä toisen jalan luudutusleikkaus ei herätä mitään vastenmielistä tunnetta, mutta taas se yli kuukauden kestävä itsensä piikittäminen nostattaa niskakarvat jo nyt inhosta pystyyn.  Täh
Ei, ei se todellakaan tee kipeää..... mutta se itse tehtävä piikitys....help!!!! Nolostunut

Otan kyllä mieluummin sen tabletteina jos sen vaikutus on vastaava kuin piikitetyn... vai jääkö tablettien ottamisesta joku muu lisä ongelma???
Sivun alkuun

Päivä kerrallaan, jokaiselle päivälle riittää oma huoli.
  IP kirjattu
Nina Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #11 - 15.01.2007 at 21:31:32

Aikaa on kulunut, mutta en malta olla vastaamatta. Ei ole olemassa "napapiikkejä" > näin meille opetettiin koulussa... heh. Se on kyllä sairaalaslangia > siellä puhutaan napapiikistä. Se on siis pistos, joka pistetään navan seutuun. Pitäisi kuulema puhua asioista oikeilla nimillä ettei tule turhaan paniikkia ja väärinkäsityksiä  Silmänisku

Hyvää alkanutta vuotta 2007

Nina
Sivun alkuun

IP kirjattu
Merja.P Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #12 - 16.01.2007 at 12:14:16

Luin silloin ennen leikkausta tätä kirjoitusta ja ajattelin ,että myös minä kysyn näitä tabletteja,joista joku kirjoitti.Eivät kuulemma Coxassa tienneet asiasta mitään ja sanoivat,että puhun omiani.Joten eivät uskoneet ja sain vain piikkireseptin mukaani.
Sivun alkuun

IP kirjattu
sofia Poissa

Nivelklubilainen

Vastaus #13 - 16.01.2007 at 21:09:40

Tuo tablettihoito tarkoittaa jotain asetyylisalisyylihappovalmistetta. Olen joskus syönyt Primaspania kuusi viikkoa leikkauksen jälkeen (ei liittynyt niveliin), sekin annettiin ehkäisemään tukoksia.Sairaalassaoloajan sain piikkejä ja sen jälkeen vaihdettiin tabletteihin 1/pv. En sitten tiedä onko yhtä tehokas kuin Klexane(piikit).
Sivun alkuun

terv. Sofia&&Oikean polven tekonivel laitettu 8.12.2006
  IP kirjattu
irde Poissa

Nivelklubi rulettaa!

**

Vastaus #14 - 21.01.2007 at 11:56:44

Hei!
Kotona olen ollut viikon päivät, leikkauksesta huomenna kaksi viikkoa. Napapiikejä sain jo sairaalassa ja kotona 20 piikkiä lisää. Mulla on Fragmin-niminen lääke ja maksoi n. 66 euroa ne 20 piikkiä. Kamalan kallista Vihainen. Estää tukoksia ja en kyllä tohtis olla ilman. Jos jo syö jotain verenohennuslääkettä, niin silloin ei taida olla tarvetta ko lääkkeelle. Pistäminen iisiä mutta kirvelee mulla sen jälkeen jonkin aikaa pistoskohdassa.
Sivun alkuun

Keinonivel: oikea polvi 31.7.2006 ja vasen polvi 8.1.2007
  IP kirjattu
teekoo Poissa

BHR:llä ruletan!

**

Vastaus #15 - 29.01.2007 at 11:50:05

Lähes kaikki kirjoitukset kuulostaa siltä että ei niissä napapiikeissä mitään kauheata ollut.
Rehellinen mielipide kuitenkin tähän; minusta juuri napapiikitys oli ikävin asia koko lonkkaleikkauksessa ja kaikessa siihen liittyvässä oheistoiminnasta. Jos olisin silloin tiennyt että on muitakin vaihtoehtoja niin olisin ilman muuta pyytänyt tabletteja.

Useita viikkoja Klexanea piikittäneenä täytyy vielä todeta että kyllä se joskus sattui ja pahuksesti. Ilmeisesti meni lähelle jotakin aikaisemman piikin piikityskohtaa.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Nina Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #16 - 31.01.2007 at 11:13:15

Heips kaikki  Hymiö

Vinkki kuinka pistät "napapiikin" eli Fragminin tai Klexanen > Purista ja kohota pieni alue ihoa navan ympäristöstä > pistä nopeasti pikki, niin ei satu niin kovasti. Älä pistä samaan paikkaan useasti, koska se ärsyttää ja tuntuu pahalta.

Jollekin voipi olla tästä tekniikasta hyötyä. Tosin toiset ovat kipuherkempiä kuin toiset.

Tsemppiä !
T. Nina
Sivun alkuun

IP kirjattu
Elisa1983 Poissa

Life is pain, get use
to it!

Nummi-Pusula
Vastaus #17 - 19.02.2007 at 14:56:38

Moi!

Täytyy kyllä todeta kansa, että kun lonkkani korjausleikattiin maaliskuussa 2006, inhottavin asia minkä muistan on juuri tuo piikittäminen. Ensinnäkin, ei ole kamalsti makkaraa mistä ottaa kiinni, ja jo se makkarasta kiinniotto sattui ja jälkituntuma kirvellys ja taas miettimään että miten seuraavanpäivän piikityksestä pääsee yli..Surullinen
No yhtään vihjettä voin antaa, avomieheni äiti on terveydenhoitaja (eläkkeellä) ja hän hoivasi minua kun pääsin sairaalasta kotiin. Pyysin häntä piikittämään, mutta kahtakauheemmalta tuntui taas alkaa piikittämään itse kun hän oli piikittänyt vähän aikaa.
No kaikilla erilaisia kokemuksia.
Sairaalassa käskivät piikittää vuoroin oikealle ja vuoroin vasemmalle puolelle napaa, ei suoraan alaspäin vaan sivuttain.

Aloin varmasti vaan stressaamaan liikaa, aluksi se meinaa oli paljon "mukavempaa" jos nyt niin voi sanoa..

Elisa
Sivun alkuun

IP kirjattu
ellu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin veteraani

Re: napapiikit?/lisää aiheesta...
Vastaus #18 - 19.02.2007 at 19:50:59

Napapiikeistä....
Kyllähän niitä pistelee "mieliisti"  Epävarma kun se aika on kuitenkin yleensä rajallinen vz diabeetikko.
Polvi- ja lonkkatekonivelkirurgiassa on suuri vaara saada laskimotukos... Mulle on määrätty nyt yht.27 päiväksi Klexane-injektiopiikit...toivottavasti riittävästi!(operoitu 6.2.)
Montako pistosta sinulle on katsottu tarpeelliseksi? Edellisellä kerralla oli 15 sairaalassa ja 20 kotona=35!?

Tukosprofylaksin kesto lonkka- ja polvileikkauksen yhteydessä
Näytönastekatsaukset
3.12.2003
Työryhmä

Näytön taso = A
Ortopedisen lonkka- tai polvileikkauksen jälkeen tromboosiprofylaksia tulisi jatkaa vähintään 7 - 10 vuorokautta. Pitempää profylaksia, 30 - 42 vuorokautta, sovelletaan, jos on myös muita vaaraa lisääviä tekijöitä.

Elektiivisen lonkka- ja polviproteesikirurgian ja lonkkamurtuman jälkeen lisääntynyt laskimotukoksen vaara jatkuu jopa kaksi kuukautta 1. Useissa tutkimuksissa on havaittu, että 45 - 80 % oireisista laskimotukoksista ja keuhkoembolioista ilmenevät vasta kotiutuksen jälkeen. Kuudessa tutkimuksessa 1 797 potilaalla sairaalahoidon jälkeen 30 - 35 vuorokautta jatkettu pienimolekyylinen hepariiniprofylaksi vähensi syvän laskimotukoksen esiintyvyyttä 50 % 2. Meta-analyysi 3 999 potilaalla osoitti, että 30 - 42 vuorokauden jatkettu tromboosiprofylaksi pienimolekyylisellä hepariinilla vähensi laskimotukosvaaraa 62 % (1.3 % vs 3.3 %) 2.

*pistää miettimään.... Pyöritä silmiä
Sivun alkuun

ellu
  IP kirjattu
Elisa1983 Poissa

Life is pain, get use
to it!

Nummi-Pusula
Vastaus #19 - 19.02.2007 at 21:07:52

Niin ja sitten minä joka kärsin aurallisesta migreenistä (tai no en mä mielestäni siitä kärsi, aika "helppo migreeni muoto"), syön ehkäisypillereitä ja poltan tupakkaa. Niin siitäkös ne verisuonet tykkää!! Kannattaisi kuulemma lopettaa e-pillerit aina ennen leikkausta, niin riski pienenisi..
Mulle oli unohtunu kuulemma sanoa, että voisi lopettaa ennen leikkausta.. Tupakan lopetin kansa, mutta taas oon alkanu pössyttelee, pitäs lopettaa. Onneksi mies lopetti tupakan niin nyt mulla on jotain lisäsyitä taas alkaa lopettaa.. Se vaan aina siirtyy kun on kipujen takia olevinaan hermot niin kireelle niin kireellä että!Juustoinen

Elisa
Sivun alkuun

IP kirjattu
ellu77 Poissa

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #20 - 22.02.2007 at 10:09:24

Minä olen joutunut pistelemään itseeni napapiikkejä kahden raskauden aikana.
Joskus polvileikkauksen yhteydessä tuli jalkaani laskimotrombi eli tukos,niin ennalta ehkäisivät raskauksien aikana mahdollista tukosta.Vaikka en kuulukkaan mihinkään riskiryhmään veritutkimuksien perusteella.Eivät halunneet ottaa riskiä
Sivun alkuun

IP kirjattu
Titu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #21 - 22.02.2007 at 14:36:25

Merja.P kirjoitti 16.01.2007 at 12:14:16:
Luin silloin ennen leikkausta tätä kirjoitusta ja ajattelin ,että myös minä kysyn näitä tabletteja,joista joku kirjoitti.Eivät kuulemma Coxassa tienneet asiasta mitään ja sanoivat,että puhun omiani.Joten eivät uskoneet ja sain vain piikkireseptin mukaani.

Hei!
Minähän se kirjoitin niistä tableteista, enkä puhunut omiani, vaan sain niinhin reseptin Hyvinkäältä. Lonkkaproteesi asennettiin v.2005 marraskuussa. Tablettimuotoisia lääkkeitä käytin viikon verran kotona, koska ortopedi oli sieltä mieltä, että viikko minulle riittää. Tablettilääkkeet olivat tosin huomattavasti kalliimpia kuin ne "napapiikit" Klexane. Onpa kumma, että niinkin iso paikka kuin Coxa ei tiennyt asiasta mitään. Harmi, kun hävitin reseptin, sillä nyt olisin voinut kertoa teille lääkkeen nimen. Minulle Hyvinkäällä sanottiinkin silloin, että sairaalat yleensä määräävät Klexanea.

(Mustikka korjasi lainauksen)

Sivun alkuun

« Viimeksi muokattu: 22.02.2007 at 16:08:44 Kirjoittaja mustikka »  
  IP kirjattu
Merja.P Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #22 - 22.02.2007 at 22:17:57

Moikka.

Kyllä olis nyt mahtavaa sanoa coxassa,etten puhunut omiani Juustoinen Juustoinen

Olisin ihan todella halunnut ne tabletit,sillä jo eka leikkuussa inhosin napapiikkejä yli kaiken ja tiesin mikä riesa mua taas odotti.Seuraavan kerran en anna enää periksi Silmänisku
Sivun alkuun

IP kirjattu
liisaelina Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #23 - 23.02.2007 at 14:19:28

Hei!
Olin lonkkaleikkauksessa ja minäkin pistin 3 viikkoa napapiikkejä, ja en kyllä siitä tykännyt. Surullinen Mutta ajattelin, että tukosten varalta se oli kestettävä. Piti vain tsempata itsensä pistämiseen. Se oli kyllä ihana tunne kun meni viimeinen piikki! Virnistys
Sairaalassa oli puhetta myös niistä tableteista, ja ne kyllä poistettin kaikista saamistani esitiedoistakin. Joten luulen, että niitä ei enää suositella. Tiedän, että laskimotukoksiin on kyllä verenohennuslääkkeitä tarjolla.
Kun olin akillesjänteen takia leikkauksessa ja jalassa oli kipsi, niin lääkäri kehotti syömään asperiinia, eikä silloin katsonut aiheelliseksi määrätä napapiikkejä. Minä sitten kuuliaisesti otin asperinin päivässä. Lonkkaleikkauksessa oli kyllä sama lääkäri, joten luulen lonkkaleikkaus on suurempi juttu ja sen jälkeen napapiikit on varmaan tarpeen. Ei puhuttukaan mistään tableteista.
tv Liisaelina
Sivun alkuun

IP kirjattu
matti

Ex-jäsen

Vastaus #24 - 25.02.2007 at 14:28:02

Onneksi mun ei tarvinnut pistää ollenkaan kotona. Sairaalassa viikko ja sitten kaikki oli kunnossa.

T:Matti
Sivun alkuun

IP kirjattu
Titu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #25 - 26.02.2007 at 19:28:19

Hei Liisaelina!

Mitäpä tätä ihmettelemään kumpi parempi pistos vai pilleri. Pilleri oli kyllä v. 2005 uusi vaihtoehto pistokselle, ehkä on vieläkin niin uusi, että ei suositella joka paikassa, enkä usko että siitä on voitu luopua, kun ei ole otettu edes käyttöön monessakaan sairaalassa. Minä ainakin seuraavallakin proteesikierroksella haluan tabletteja ja toivon niitä silloin saatavan, ainakin Hyvinkäällä tunnetaan nämä pillerit.

Mistä muuten johtuu, että toisille määrätään niitä pistoksia monta viikkoa ja toisille ei ollenkaan? Ymmärsin sairaalassa ollessani, että potilaan riskitekijät määräävät kuinka kauan niitä käytetään. Matilla ei varmaan niitä ollut ja mullakin vain vähän, koska viikon pillerikuuri riitti, onneksi.
Sivun alkuun

IP kirjattu
liisaelina Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #26 - 26.02.2007 at 20:44:43

Hei vaan Titu!
Kyllä minäkin pillereitä olisin syönyt erittäin mielelläni, jos niitä olisi vaan määrätty!! Minulla napapiikkejä piti pistää 20 päivää.
Taitaa tosiaan olla niin tapauskohtaista, kun akillesjänteen leikkauksen jälkeen selvisin asperiinilla.
Terveisin Liisaelina
Sivun alkuun

IP kirjattu
Elisa1983 Poissa

Life is pain, get use
to it!

Nummi-Pusula
Vastaus #27 - 27.02.2007 at 10:41:10

Moi!
en osaa lainaa toisten tekstistä joten viittaan vaan:)
liisaelinaa,: mahtava tunne kun pistää viimesenpiikin!! Toi on niin totta.
NAUTINTO JOHON EI TUU HIMO! Virnistys

Elisa

Sivun alkuun

IP kirjattu
matti

Ex-jäsen

Vastaus #28 - 27.02.2007 at 23:24:01

Juu, mitään komplikaatioita ei tullut, nyt vasta alkaa pääsemään vauhtiin.
Nivelet vielä vähän kipeitä.

T:matti
Sivun alkuun

IP kirjattu
kirppu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #29 - 24.03.2007 at 12:44:07

Hei taas. Juu ei ne napapiikit olleet todellakaan mitään kivoja Surullinen Sain niitä leikkauksen jälkeen kotiin 20 kappaletta ja sairaalassa niitä pistettiin viikon ajan. Kyllä se viimenen piikki oli mukava pistää kun tiesi että ei enää joudu omaa nahkaansa lävistämään ja se viimeinen piikki sattui juuri syntypäivälleni Virnistysse oli mukava synttärilahja!
Sivun alkuun

IP kirjattu
tk Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #30 - 03.04.2007 at 13:16:23

Hei kaikille, min oon uusi täällä Virnistys

Sanokaa, jos olen väärässä, mutta luulen, että leikkauksen suuruus (ja se kuinka pitkään jalalla ei saa kunnolla astua) vaikuttaa piikityksen pituuteen.
Minulle tehtiin lonkan sementitön kokotekonivelleikkaus runsas kuukausi sitten ja sain piikkejä sairaalassa viikon + 30 kpl:ta kotiin. Merkki oli Arixtra ja oli jumalattoman kallis (213,-)! Onneksi kuulun sairaskassaan.

Juu, ei minusta ainakaan narkkaria tule, ei se piikittäminen NIIN mukavaa ollut, mutta kyllä sen kestää. Tossa Arixtrassahan on se hyvä puoli, että kun männän painaa pohjaan, neula nousee automaattisesti ihosta.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Titu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #31 - 03.04.2007 at 13:24:57

Hei!

Varmaan sekin vaikuttaa, mutta minulle kerrottiin heidän sairaalassa tutkailevan myös potilaan riskitekijät saada veritulppa: tupakointi, lihavuus jne. Minä käytin lääkitystä viikon.
Sivun alkuun

IP kirjattu
tk Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #32 - 04.04.2007 at 14:26:15

Tuollaiseen päätelmään tulin juuri sen takia, etten mielestäni kuulu riskiryhmään; ei muita sairauksia, tupakoimaton, vähän päälle nelikymppinen ja käyrien mukaan enneminkin ali- kuin ylipainonen.
Sivun alkuun

IP kirjattu
MaijaL Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #33 - 26.08.2007 at 18:30:52

mä olen kanssa vähän riskinen joten napapiikkejä sain vain 10vrk.Nuori (26), en polta, en juurikaan juo, en ole ylipainoinen, ei ole koskaan ollut tulppia eikä suvussakaan ole.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Marja-Liisa Poissa

Nivelet norjina!

Nivelklubin veteraani

Turun Seudun Nivelyhdistys ry
Vastaus #34 - 26.08.2007 at 21:08:37

Minulle annettiin 3 viikkoa ..ja  kun  "en halunnut "aina itse pistellä niin opetin lapsenlapset pistämään..se heille mukava kokemus..muistavat vieläkin-meni ainakin piikkikammo heiltä. Nuorin oli 7 vuotias kun minua piikitteli..

Meidän eduksemme ovat nämä lääkkeet..

Sivun alkuun

Tule mukaan toimintaamme!!Turun seudun nivelyhdistys ry!!Liity jäseneksi, vain 10 € v.2009!! tili 430915-2165406. Rörliga leder och ett glatt humör är målet för vår verksamhet!0505939003
WWW   IP kirjattu
InsaneOne Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin veteraani

Vastaus #35 - 30.10.2007 at 23:19:40

17. päivä leikattiin ja 14 piikkiä jälel Surullinen
Sivun alkuun

On se elämä rankkaa
  IP kirjattu
matti

Ex-jäsen

Vastaus #36 - 31.10.2007 at 21:35:53

mä en saanut yhtään napapiikkiä kotiin.

t:matti
Sivun alkuun

IP kirjattu
Siniperhonen Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #37 - 01.12.2007 at 10:29:40

Viestien perusteella olen tainnut vetää pohjat...
Lokakuun 4. leikattiin nilkka, siihen laitettiin tekonivel. Viimeinen Klexane 40 mg piikki upposi sinisenkirjavaan vatsaan 2 kuukautta leikkauksen jälkeen... Eli 2 kuukautta, koko kipsauksen ajaksi niitä minulle Paimiosta määrättiin... Ja kun vielä laitan 2 krt viikossa reumalääkettä itse piikittäen niin siinä tuli parhaillaan 2 piikkiä päivässä... Kyllä niistä selviää. Mikä ei tapa, vahvistaa.  Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
InsaneOne Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin veteraani

Vastaus #38 - 02.12.2007 at 10:42:34

Eipä noiden pistäminen niin hirveetä ollut, hinta vaan oli vähän liikaa Hymiö
Sivun alkuun

On se elämä rankkaa
  IP kirjattu
Jonna Poissa

Ystävä on kullan arvoinen

Nivelklubilainen

Vastaus #39 - 13.03.2008 at 17:10:24

Heissan, otan nämä napapiikit taas esille Hymiö Itellä, kun pistäminen on väistämättäkin edessä parin kuukauden päästä, kun kummatkin polvet operoidaan. Kamalia muistoja on tuosta pistämisestä ja miten se sattui, vatsakin oli ihan mustelmilla. Klexsanea sain jo sairaalassa, mutta en muista enää kuinka paljon pistin vielä kotona. En ole koskaan kuullutkaan, että voisi saada tablettejakin, eikä kyllä mulle ole edes ehdotettukkaan niitä. Mulle soittaa se sairaanhoitaja viikkoa ennen leikkausta niin kysyn häneltä tästä asiasta. Jos en saa niitä tabletteja niin on vaan piikitettävä hampaat irvessä, en mä mitään tulppaakaan halua. Pelottaa koko ajatus tosta pistämisestä Epävarma
Sivun alkuun

IP kirjattu
ollima Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #40 - 14.03.2008 at 09:24:08

Hei!

Pistin Arixtraa kymmenen kertaa kotona. Vatsan alue ei kipeytynyt, mutta koin pistämisen kieltämättä epämiellyttäväksi. Vasemmassa jalassa on ollut aikanaan tulppa ja mitään riskiä ei ole haluttu ottaa lonkan tekonivelleikkauksen jälkeen ja sen vuoksi syön vielä Marevania jonkin aikaa. Pistämisen epämiellytävyyden yritin poistaa ajatuksella, että näin saadaan tulppariski vähenemään.

Terveisin ja onnea leikkaukseen!

Olli
Sivun alkuun

IP kirjattu
Jeppe Poissa

Nivelklubi rulettaa!

**

Leikkauksen jälkeen??
Vastaus #41 - 14.03.2008 at 11:27:11

Miten leikkauksen jälkeen,millon noin uskalsi lähtee käymään kaupassa ja istuun yleensä autossa jonkin matkaa??
Pitääkö jalkoja pitää koholla??
Sivun alkuun

IP kirjattu
Jeppe Poissa

Nivelklubi rulettaa!

**

Leikkauksen jälkeen
Vastaus #42 - 14.03.2008 at 11:35:35

Kun äsken kysyin niin en maininnut että lonkan tekonivel leikkauksen jälkeen....
Leikkaus ensikuussa.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sopuli Poissa

Nivelklubin superaktiivijäsen

Mansesta nääs!
Vastaus #43 - 12.10.2008 at 14:28:04

Ei minusta napapiikkien pistäminen ollut vaikeaa, äkkiä siihen tottui. Ensimmäisen leikkauksen jälkeen pistin Arixtraa ja toisen jälkeen se vaihdettiin Klexaneen, mutta se ei ollut yhtä hyvä koska aiheutti ihon kutinaa.  Epäilin sitä lääkkeen sivuvaikutukseksi, koska sitä oli juuri siinä alueella johon olin pistänyt eikä missään muualla. Siinä vaiheessa kuuri oli kyllä jo melkein lopussa joten ajattelin että pistän nuo loputkin kun niitä ei enää montaa ole, ja se ihon kutina loppuikin sitten joten ilmeisesti todella oli lääkkeen sivuvaikutus.
Sivun alkuun

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
  IP kirjattu
martzu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #44 - 21.11.2008 at 10:47:09

Mulla on vielä edessä kahdeksan piikkiä. Kamalaa tää on, ensin sain alemman nilkkanivelen jäykistyksen yhteydessä syyskuussa kymmenen piikkiä klexanea kotiin ja nyt nilkan tekonivelen laiton yhteydessä kolmekymmentä!!
Ja mulla on pienten piikkien pistokammo, että tosikivaa Pelästynyt
Kysyin myös tabletteja, mutta ovat muka kuulema kokeiluasteella vasta joten joudun vaan nämä piikit itteeni lykkäämään.
Sisulla pistän, ja joka päivä huokaisen että yks vähemmän.
huhhuh.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Joandra Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #45 - 13.04.2009 at 08:34:35

Vinkki pistämiseen: kun olet pistänyt napapiikin, älä koske pistoalueeseen vähään aikaan (5-10 min). Eli ei kiristäviä housuja, pistokohdan pyyhkimistä ym. Näin pistoalueeseen ei tule isoa mustelmaan.

Itse olen piikittänyt Klexanea laskimotukokset jälkeen, raskauden ajan, toisen laskimotukoksen ja keuhkoembolian jälkeen sekä nyt polven tähystyksen jälkeen.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta