Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
Nivelklubi Niveltieto.net
  KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Luontaistuotteet (Luettu 19285 kertaa)
haisuli Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Luontaistuotteet
07.12.2006 at 21:12:07

Löysin tänne vahingossa ja nyt haluasin kuulla kokemuksia niiltä, jotka ovat käyttäneet luontaistuotteita nivelvaivoihin. Kaikki hyväksi ja huonoksi havaitut olisi kiva jos listattaisi tähän.
Seuraavista ainakin olen kuullut hyvää: omega-3 rasvahapot, nokkonen, hainrustouute, vihersimpukkauute, inkivääri, c-vitamiini, omenaviinietikka, merilevä...

Entä ruoka-aineet, joita olisi hyvä välttää: peruna, munakoiso, punainen liha, paprika...pitääkö paikkaansa? Tai onko muita "huonoja" ruoka-aineita?
Sivun alkuun

IP kirjattu
minnis Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Re: Luontaistuotteet
Vastaus #1 - 10.12.2006 at 13:57:20

Näistä on ainakin kohdissa "Yleistä nivelrikosta" - "Antioksidanttihoito" ja "Ruokavaliosta apua" (linkinkin voisi tietty laittaa, mutta enpä nyt jaksa selvittää miten ja helpostihan nuo löytyvät muutenkin). Luepa sieltä.

Lisäksi kopioin tähän muualta RITVAN hienot muistiinpanot  Hymiö J-P Kourin luennolta:

Olin paikalla toteamassa, että luento oli todellista asiantuntemusta ammatti-ihmisen suusta.Yritän tiivistäen kertoa pääsialliset "bongaukseni":
-Artroosin  synty on aineenvaihdunnallinen, koko kehon ennenkaikkea ruston tauti,johon liittyy tulehdusreaktio.
Perinnöllinen taipumus,ylipaino, loukkaantumiset ja ylettömät rasitukset edesauttavat taudin syntyä.
Naisilla polven nivelrikkoa enemmän kuin miehillä. Syytä ei tiedetä.Puolella yli 50-vuotiaista ja suurimmalla osalla 70-vuotiaita on kyseinen tauti.
-Sitten erik.lääkäri Kouri kuvasi luusto-ja rustomuutosten kehitystä kuvin.
-Alkaviin nivelrikkokipuihin hän suositteli tehokasta tulehduskipulääkettä, mutta niistä voi luopua muutaman viikon päästä ja käyttää lähinnä glucosamiinia, inkivääriä ja avokado-soijaa.
Paracetamolia hän neuvoi käyttämään kipulääkkeenä niin kauan kuin se riittää lievittämään oloa.
D-vitamiinista yli ajankohtaisten suositusten olisi monelle apua, etenkin tämän päivän nuorille, joitten lastenlääkitykseen se ei kuulunut itsestäänselvyytenä.
Puhdas kalaöljy, -EI:KALANMAKSAÖLY!-, E-EPA ja vastaavat ovat hyviä.
Rauta ja rikki ovat tärkeitä hyvän ruston ylläpidossa.
Omega 3:sta hän sanoi tutkimusten nivelten kohdalla olevan kesken, mutta sydämelle ja aivoille se on tutkitusti eduksi.
Glucosamiini-valmisteita hän suositteli jatkuvaan käyttöön ja sanoi niistä olevan hyötyä myös sormien nivelrikkoisuuteenkin. Erikoisesti hän ei ottanut kantaa glucosamiinivalmisteen merkkiin tai laatuun.
GLUCAZIN, tuo viime helmikuussa Suomen markkinoille päässyt tuote, oli hänen mielestään hyvä ja maailmanlaajuisesti tutkittu tehokas ja monipuolinen tuote -myös ennaltaehkäisyyn ennen varsinaisten vaivojen tuloakin.!!!
TÄRKEÄTÄ: Kaikkia glucosamiini-valmisteita pitää syödä vähintäin 2 kk, ennen kuin vaikutus alkaa näkyä!
-LIIKUNTAA JA VENYTYSTÄ hänkin painotti ehdottomana elinikäisenä ehkäisynä ja hoitoja.
Painon pudotusta, reisilihasharjoitusta, apuvälineitä -keppi vastakkaisen jalan puolella!-tukipohjallisia...kaikkia näitä tuttuja juttuja hänkin suositteli lääkkeettömiksi vaihtoehdoiksi. Mutta kalanmaksaöljystä hän suositteli pysymään erossa sen sisältämän A-vitamiinin takia. Siitä johtuvat liika-annostusvaara ja sen seuraukset. Itse D-vitamiinia hän piti hyvin tärkeänä ja suositteli käyttämään yli suosituksen. Muitakin antioksidantteja hän piti järkevänä tukihoitona luuston hyvinvoinnille tarpeen mukaan, samoin akupunktuuria.
-Mielihyvä ja nauru sekä liikunta ovat endorfiinin tuottajina ensiarvoisen tärkeätä lääkettä kipuileville nivelille.  
Siis: Ei kun ulos ja aurinkoon vitsikirjan kanssa reippailemaan!!!
Paljon asiaa hänen luentoonsa sisältyi. Tässä jonkinmoinen kooste siitä, kun "kutsun kuulin".
Toivon, että tästä joku saa vinkkiä ja ainakin kuvausta em. luennosta!
Siispä aurinkoon, kun se kerran paistaa!
Sivun alkuun

IP kirjattu
Hantta.s Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Espoo
Vastaus #2 - 10.12.2006 at 15:14:29

Minä olen käyttänyt hainrusto-vihersimpukka- valmistetta ja olen kokenut siitä olevan apua.  Minulla ongelmana on ollut varsinkin nivelten jumittaminen, jolloin polvi jää koukkuun, ja kun suoristuu, niin rusaus kuuluu ja seurauksena usein tulehdus ja turvotus. Ja varsin ongelmallista tuo polven suoristaminen on ollut...välillä jopa useita kuukausia sairaslomalla ja koukkupolvisena kävelyä.

Tuo kyseinen tuote on kuin voidellut niveltäni...vaikka koukkuun jäisikin, niin suoristuu ilman ryskeitä. Ongelmani vain on syödä ylipäänsä mitään lääkettä tai luontaistuotetta säännöllisesti...eli kun ongelmat helpottuvat, niin unohtuvat lääkkeet. Toki nykyään syön/juon myös Arthryliä, mutta eiköhän sekin ole luontaistuote, vaikka reseptillä saakin Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
Ruska Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin veteraani

Helsinki
Vastaus #3 - 12.12.2006 at 19:23:27

Eilen telkussa kerrottiin, että puolet suomalaisista kärsii kaamosoireista eli masennuksesta tai väsymyksestä.  Ja nyt rupesi minullakin, etelän tytöllä, käymään jo virta vähiin. Eli ei muuta kuin kauppaan hankkimaan Möllerin Tuplaa. Sen olen huomannut auttavan  tähän vaivaan.
Sivun alkuun

IP kirjattu
ellu77 Poissa

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #4 - 13.12.2006 at 08:30:34

Hei!
Tiedän yhden ystäväni syövän tuoretta inkivääriä joka aamu nivelkipuihin.
Sanoi sen auttavan nivelvaivoihin.
Itse en tuohon usko,mutta voi se jollekkin auttaa.
No,eihän tuore inkivääri ole luontaistuote,mutta kerroin nyt kuitenkin Silmänisku
Sivun alkuun

IP kirjattu
Jykä Poissa

Terkkuja...

Nivelklubin administraattori

Loviisa
Vastaus #5 - 13.12.2006 at 10:40:42

Pidin eilen Kouvolan Ikäasemalla esityksen, jossa puhuttiin mm. inkivääristä. Esityksen jälkeen yleisöstä tuli juttusille useampikin ihminen, joka kertoi saaneensa nimenomaan tuoreesta inkivääristä avun nivelongelmiinsa. Hyvänä konstina pidettiin teen keittämistä niin, että mukaan laitetaan siivuja tuoreesta inkivääristä - kannattaa kokeilla!

Inkivääriähän on monissa luontaistuotteissa mukana yhtenä ainesosana, mutta eiköhän tuoretavara antane paremman hinta-laatusuhteen!  Silmänisku
Sivun alkuun

Terveisin
Jykä
WWW   IP kirjattu
Ruska Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin veteraani

Helsinki
Vastaus #6 - 13.12.2006 at 16:16:05

Kiinalaisethan ovat käyttäneet inkivääriä  nivelvaivoihinsa kenties jo tuhansia vuosia. Minäkin ostin nyt vihdoin ja viimein tarjouksesta sitä Möllerin Nivelille, jossa on omega 3:sia ja inkivääriä. Eikös joku täällä sitä kertonut kokeilevansakin? Olisi mukavaa kuulla kokemuksista! Itse joudun kyllä vielä odottelemaan kokeiluni kanssa, kun nyt otan tähän kaamosväsymykseen Tuplaa. Eli ei kaikkea yhtäaikaa ja päällekkäin.
Sivun alkuun

IP kirjattu
ritva Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin aktiivikirjoittaja

Turku
Vastaus #7 - 14.12.2006 at 16:47:20

Hei!
Pienenä vinkkinä kokemuksesta:
Valkosipulipuristin on hyvä tuoreen inkivääriteen teossa. Pätkä inkiväärijuurta puristimeen ja mehut kuppiin, kuumaa vettä päälle, Minulle se maistuu hyvin ja toivottavasti on auttanutkin!
Kannattaa kokeilla!
Sivun alkuun

IP kirjattu
Hellu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin aktiivikirjoittaja

Vastaus #8 - 14.12.2006 at 20:36:25

Hymiö Sen verran kerron tuosta msm-jauheesta kun olen nyt sitä kolme kuukautta syönyt, että yökivut polvista hävisivät aika pian sen jälkeen kun aloitin kapseleita syämään!
Sivun alkuun

-Hellu-
  IP kirjattu
Ruska Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin veteraani

Helsinki
Vastaus #9 - 03.10.2007 at 17:33:14

Luontaistuotekauppaan on juuri tullut Vitabalansin uutuutena lisäravinne ARTHRO BALANS PLUS, jonka heti hyväksi havaitsin jo ihan lyhenkin käytön kuluessa. Yksi  kapseli eli päiväannos sisältää 500 mg glukosamiinisulfaattia, 400 mg kondroitiinisulfaattia ja 200 mg MSM:ää (metyylisulfonyylimetaania).

Kondroitiinisulfaattia ei aiemmin saanut Suomessa myydä ihmislääkkeenä, mutta nyt se on saanut myyntiluvan. Eläinlääkinnässähän sitä on jo jonkin aikaa käytetty muistaakseni Cartivert nimisenä. Kerran särkyihini kypsyneenä olin jo menossa ostamaan sitä eläinkaupasta, mutta susikoiran kuvan pakkaukessa sai sisun nousemaan kaulaan. Ainahan näitä nivellääkkeitä kuten hyaulyronaattia, glukosamiinia  jne on ensin käytetty  eläinlääkinnässä ja vasta sitten myöhemmässä vaiheessa hyväksi havaittu ihmisillekin. Elikkä  siinä järjestyksessä että ravihevoset ja koirat ensin ja sitten vasta ihmiset.

Mutta kuten sanoin minulle sopii eikä nivelet tunnu enää niin huterilta ja särkyisiltä. On ikäänkuin vähän tanakampi olo. Eikä hintakaan päätä huimaa eli kuukauden annos n. 15 eerosta.
Sivun alkuun

IP kirjattu
kartsa Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubilainen

Vastaus #10 - 28.03.2008 at 02:20:35

Luontaistuotteet vai luonnosta saatavat avut?

Jos en väärin muista kirjaa (on jollakin ystävistäni lainassa...) Vogel kirjassaan Luonto parantaa listaa koko joukon hyödyllisiä kasveja

Nivelkipuun kova sana on pehmeälehtinen ohdake, kääritään kipeän nivelen ympärille

Tätä isoäitini käytti kesäisin, hänellä oli ongelmia mm sormien kanssa joita oli hoidettu muinoin mm kultapistoksin

t

Kartsa
Sivun alkuun

IP kirjattu
Ruska Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin veteraani

Helsinki
Vastaus #11 - 09.10.2008 at 10:00:29

Luontaistuotekauppaan on tullut Vitabalansin uutuutena lisäravinne ARTHRO BALANS PLUS, jonka heti hyväksi havaitsin jo ihan lyhenkin käytön kuluessa. Yksi  kapseli eli päiväannos sisältää 500 mg glukosamiinisulfaattia, 400 mg kondroitiinisulfaattia ja 200 mg MSM:ää (metyylisulfonyylimetaania).

En nyt voinut olla pistämättä yllämainittua tietoa uudemman kerran jakeluun, koska itse olen todellakin saanut polvivaivani sillä tyynnytettyä.

Oma polvinivelrikkoni on peräisin tapaturmasta, jossa rusto pääsi pahasti jauhautumaan. Tapauksesta riippuen rohdot ovat tietenkin erilaiset. Mutta sen verran hyväksi tämän olen kokenut, että kannattaa ainakin yrittää kokeilla josko tuuri sattuisi käymään.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta