Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
Nivelklubi Niveltieto.net
  KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Kaularangan leikkaus (Luettu 10384 kertaa)
Ritva I Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Kaularangan leikkaus
06.03.2008 at 09:42:53

Olen lähiaikana menossa kaularangan välilevynpullistuman leikkaukseen. Minulla on pullistuma nikamien 4/5 välissä. Haluaisin kuulla leikkaus kokemuksista ja kuinka on toivuttu, jäivätkö vaivat sairaalaan vai oliko leikkauksesta laisinkaan apua.
Sivun alkuun

IP kirjattu
artolainen Poissa

Tyrimys Kämmimys

Nivelklubin tulokas
*

Re: Kaularangan leikkaus
Vastaus #1 - 06.03.2008 at 22:55:10

Minulla on sama ongelma 5/6 välissä,eikä kukaan meinaa alkaa leikkaamaan kun nikamat ovat osin sisäänpäin painuneet.Kerrotko sitten miten leikkauksessa kävi
Sivun alkuun

IP kirjattu
Ts Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #2 - 12.04.2008 at 18:31:00

Minulta on leikattu välilevyn pullistuma kaularangasta en enään muista mikä nikamien väli. Vasen käsi lopetti toimintansa kun jokin hermo jäi jumiin hermosärky oli helvetillistä. Tilanne alkoi marraskuussa vaivaa hoidettiin ensin jännetulehduksena kunnes löytyi lääkäri joka tajusi tilanteen. Tämän jälkeen pääsin mangeettikuvauksen jälkeen parissa viikossa leikkaukseen.
Minulta jäivät kivut leikkauspöydälle. Käsi alkoi toimia heti. Leikkauksesta toipuminen vei tietysti oman aikansa.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Ritva I Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #3 - 23.04.2008 at 13:06:14

Leikkauksesta kulunut nyt viikko ja toipuminen alkanut. Aivan turhaa jännitin leikkaukseen menoa, kaikki sujui oikein hyvin. Käsikin toimii nyt paremmin, tosin vielä on tuntemuksia mutta eiköhän nekin helpota ajan myötä. Nyt täytyy vain muistaa ettei tee mitään äkkinäisiä liikkeitä eikä kannella mitään painavia kauppakasseja.
Sivun alkuun

IP kirjattu
talvitar Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubilainen

Vastaus #4 - 23.04.2008 at 21:02:42

Hei pitkästä aikaa ja aurinkoista kesää kaikille!

Minulla on leikattu pullistuma kaulasta, mutta en nyt myöskään muista mikä oli väli.
Leikkaus tehtiin mikrokirurgisesti ja etukautta eli ruokatorven vierestä ( kurkussa huomaamaton 4 cm arpi). Leikkaus onnistui erittäin hyvin ja nikaman väliin laitettiin titaniumlevy. Lääkäri kertoi myös ennen leikkausta miten voi myös käydä, jos sattuu jotain eli ääni voi mennä. Silti annoin leikata ja luotin lääkäriin. Pääsin kivuista ja ääni pysyi ja hengissä ollaan.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Trillat Poissa

Polvi se on täälläkin!!!

Nuorempi Nivelklubilainen
**

Vastaus #5 - 26.04.2008 at 18:48:22

Minultakin leikattu prolapsi C6-7 välistä. kaikki vaivat hävisivät heti.  Leikkauksen jälkeen 2 kuukautta sairaslomalla ja täysipainoisesti sen jälkeen töihin ongelmitta. Teen kuitenkin raskasta työtä, paljon nosteluja ja kiertoliikkeitä yms...
Olen todella tyytyväinen.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Zarru Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #6 - 12.01.2009 at 21:07:17

Heips,

Prolapseja on näemmä palstalaisilta leikattu, mutta entä ahtaumaa?

Mulla on myos kolme prolapsia kaularangassa, mutta neurokirurgi sanoi että niihin ei puututa, vaan hoidetaan selkäytimen luinen ahtauma nyt leikkaamalla niskan puolelta.

Saas nähdä miten auttaa vaivoihin, joita ovat mm. heitehuimaus, puristava pääkipu, puutumiset, lihasheikkous myös jaloissa, virtsavaivat, uupumus, ja toisaalta unettomuus jne.

Sivun alkuun

IP kirjattu
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta