Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
Nivelklubi Niveltieto.net
  KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Etsitkö ystävää - täältä voi löytyä! (Luettu 2201 kertaa)
Jykä Poissa

Terkkuja...

Nivelklubin administraattori

Loviisa
Etsitkö ystävää - täältä voi löytyä!
07.09.2009 at 17:18:09

Tälle alueelle voita laittaa "etsintäkuulutuksen" lenkkiseurasta, juttukaverista tai muuten vaan ystävästä.

Jos haluat hakusi julkaistavaksi myös Niveltieto-lehdessä, laita minulle maililla tieto.
Sivun alkuun

Terveisin
Jykä
WWW   IP kirjattu
tanja91 Poissa

Jalka on parantunu suurimmaks
osaks :)

Nivelklubin aktiivikirjoittaja

Jyväskylä
Re: Etsitkö ystävää - täältä voi löytyä!
Vastaus #1 - 13.09.2009 at 20:58:23

Mä etin samanhenkistä ystävää jolle ois tehty kans jonkilainen osteotomia. mä oon 18 et voi olla vähän vanhempikin. mesen ja sähköpostin saa yksityisviestillä jos tahtoo. Ois kiva jutella jonkun kanssa jolle on tehty sama leikkaus.
Sivun alkuun

IP kirjattu
lexie Poissa

nivelrikko/oligoartr
iitti 04, kilpparivajis
07

Lappi
Vastaus #2 - 15.09.2009 at 00:17:42

Lapin läänin alueelta etiskelen ittelle e-mail- ja naamakirja (facebook) kavereita. Pistän yksäriä, jos kiinnostaa Hymiö mie tämmönen urheilullinen 32-vuotias mimmi, tykkään koirista ja mökkeilystä, matkailusta, elokuvista.. jne.
Sivun alkuun

<eläminen on eri asia kuin elossa pysyminen>
  IP kirjattu
eeviliina Poissa

Liikkuminen olisi ihanaa!

Nuorempi Nivelklubilainen
**

Vastaus #3 - 15.09.2009 at 20:32:08

Heippa vaan,
minulla ei ole koskaan ollut tuttavaa /ystävää jolla olisi samankaltaista vaivaa kuin minulla.
Olisi tosi kiva löytää joku, jonka kanssa voisi jakaa näitä lonkkavaivaongelmia niin että toisellakin olisi ymmärrys ja kokemus samasta vaivasta. Löytyykö Keski-Suomesta /Jyväskylästä tekonivelen onnellista omistajaa tai vielä oman nivelensä kanssa tappelevaa (kuten allekirjoittanut)? Olisi ihan rohkaisevaa vaihtaa kokemuksia. Itselläni on tällä hetkellä niin paha tilanne, että lenkkiseuraksi ei minusta vielä ole, mutta elän toivossa että lähiaikoina pääsen vielä jollain tavalla liikkumaan ja ilman kipuja, sauvakävelemään, jumppaamaan, kuntosalille, golffaamaan (???!!!), tanssimaankin? Vesijuoksemassa ja pyörälenkillä olen kyllä pystynyt käymään.
Olen 44 v nainen, joka ei tahdo jumittua yksin sohvalle liikkumattomaksi...
t. eeviliina
Sivun alkuun

Kaksivuotiaana -66 todettu synnynnäinen vasemmanpuoleinen lonkkaluksaatio. Hoidettu sammakkokipsillä ja vedolla. Osteotomia Ortonissa  -78. Pinnoitetekonivel 2010, irtosi ennen jälkitarkastusta, uusintaleikkaus  4 kk myöh.
  IP kirjattu
tanja91 Poissa

Jalka on parantunu suurimmaks
osaks :)

Jyväskylä
Vastaus #4 - 17.09.2009 at 15:00:58

Mäkin asun jyväskylässä.
Sivun alkuun

IP kirjattu
monamie Poissa

Nivelklubi rulettaa!

**

Vastaus #5 - 25.09.2009 at 14:17:27

Hei kaikille! Minä asun myös Jyväskylässä. Ikää 50 v. ja yllättäen vuosia kipua ja ontumista
kärsittyäni sain heinäkuussa tietää, että minulla on oikeassa lonkassani paha kuluma. En
alkuun edes ymmärtänyt, että minustako ne puhuvat  Hymiö ovat varmaan erehtyneet rtg-kuvista. Niin se vain kuitenkin on, että ensi viikon keskiviikkona lonkkani leikataan. H-hetki on siis lähellä! Minunkaan ystäväpiirissäni ei ole ketään kuka olisi joutunut vastaavaan tilanteeseen tai kärsinyt samoista vaivoista. Oman itsenikin kanssa on ollut tekemistä hyväksyä koko asiaa, siksipä onkin ollut ihanaa saada täältä vertaistukea mutta olisihan se mukavaa tavata täällä kotikaupungissakin läheisiä jotka ovat vastaavassa tilanteessa.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Jykä Poissa

Terkkuja...

Nivelklubin administraattori

Loviisa
Vastaus #6 - 25.09.2009 at 15:47:35

Hei jyväskyläläiset!

Oletteko huomanneet, että Nivelyhdistyksellä on Jyväskylässä vertaistukiryhmä nivelpiiri? Kurkatkaapa tänne.
Sivun alkuun

Terveisin
Jykä
WWW   IP kirjattu
maxis Poissa

**

Pori
Vastaus #7 - 04.12.2009 at 22:02:49

Moi

44 v miehen alku satakunnasta, maraton ollut harrastuksena, nyt kiroilen geenejä. Ei muuta kuin postia tulemaan, tutustutaan ja vaihdetaan ajatuksia polven nivelrikosta. Vinkkejä uusiin harrastuksiin, motivaation hakua yms.. Maratonmatkailu aina ollut verissä, nyt täytyy siirtyä vain katsojaksi.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Linkuttaja Poissa

Lonkan pinnoiteproteesi
9/2009

**

Viestejä saa lähettää.
Vastaus #8 - 30.01.2010 at 19:19:38

Olen 36-vuotias mies ja saanut lonkkaan 9/09 pinnoiteproteesin. Olisi kiva saada facebook kavereita ja sähköpostejakin olisi kiva vaihtaa. Vertaistuki on tärkeää!
Sivun alkuun

IP kirjattu
Polvileikattu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Hyvinkää
Vastaus #9 - 01.03.2010 at 16:33:15

Olen ollut kovasti liikkuvainen. Elimistö kaipaa retkeilyä ja yleensä luonnossa liikumista. Polvien nivelrikot ja vajaan kahden kukauden vanha toisen polven tekonivel ovat kaventaneet suuresti liikkumisreviiriäni. Olen kuitenkin saanut iloa hiihtämisestä, lumikenkäilystä ja uimisesta. Olisi mukava vaihtaa kokemuksia. Asun Hyvinkäällä, jossa on alkamassa vertaistukiryhmä. Vertaistuki on tärkeää, mutta myös näin sähköpostilla ja kirjoittamalla olisi kiva vaihtaa kuulumisia. Asun yksin, lapset ovat jo maailmalla, joten juttukaveria kaipaan.
Sivun alkuun

IP kirjattu
paikkis Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubilainen

Vastaus #10 - 08.03.2010 at 09:02:23

HymiöTotta asiaa minusta kans vertaistuki on parasta meille tiedetään mistä puhutaan.Mä olen kanssa joutunut luopumaan monesta hauskasta harrastuksesta,mutta lumikengät on iha huippu juttu, samoin kuntosali .Onneks löytyy vaihtoehtoja ,viimekesän pyöräilyretket jäi tekemättä kun ei pysty ajamaan pyörällä,mutta toivossa on hyvä elää ehkä tulevana kesänä, jos leikkaus menee nappiin.Meidän paikkakunnalla ei ole oikein ryhmää mihin itse kuuluisin ,joku reumayhdistyksen juttu on mut ikävä kyllä siellä keskiikä aika korkea,kaipais tällaista keskiikäisten ryhmää, kun en vielä tunne olevani ihan vanha,mut en iha nuorikaan.olis huikee juttu perustaa joku liikunta ryhmä ja vaikka just jotai vaellus/hiihtoretkiä.miten se käytänössä onnistuis?
Sivun alkuun

IP kirjattu
Polvileikattu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin tulokas
*

Hyvinkää
Vastaus #11 - 09.03.2010 at 21:18:44

Hei!

Millä paikkakunnalla asut? Missä olisi lähin paikkkaunta missä olisi vertaistukiryhmä? Voisitko kysyä neuvoa paikallisen terveyskeskuksen fysioterapeuteilta tai jostain retkiyhdistyksestä, olisiko heillä jottain ideaa nivelrikkoisen liikuntamahdollisuuksista sillä paikkakunnalla? Tai sitten voi ihan itse koota pienen porukan ja varsinkin, jos sattuu tietämään jonkun retkihenkisen tyypin ja kysyä pääsisikö mukaan nuotioretkelle. Miettiä miten nuotiolle pääsee, mahd. lähelle autolla, jos ei itse pääse kävellen , pyörällä tai hiihtämällä? Kyllä niissä retkeilijöissäkin on nivelrikkoisia, jotka eivät pääse kovaa eikä pitkää matkaa. Tämä talvi on jo melko pian hiihdon suhteen ohi, mutta kevättä on tulossa. Aurinkoisia kevätilmoja.
Sivun alkuun

IP kirjattu
katrina Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #12 - 10.03.2010 at 09:18:37

Paikkakuntasi erityisliikuntatoimi voisi mahdollisesti auttaa -- ainakin meillä päin kutsuvat vuosittain kokoon eri järjestöjen edustajia (liikunta- tms vastaavia) ohjeistamaan liikunta-avustusten hakemiseen.
Tältä pohjalta heillä on tietoja eri "järjestäjistä" Sieltä voisit saada yhteystietoja....
Erityisliikuntatoimi saattaa tuntua oudolta, mutta tarkoittaa jollakin tavalla liikuntarajoitteista.

Jos paikkakunnallasi ei ole nivelpiiriä, ota rohkeasti yhteyttä yhdistyksen toimihenkilöihin apua saadaksesi -- jos sinä ja ystäväsi voisitte yhdessä aloittaa toimimisen. Ei toimintaan mukaan tulemisen edellytyksenä ole nivelvaivat, tekonivelet jne. Vertaistukiryhmän yhtenä tarkoituksena on koota yhteen "samanhenkiset", vertaistukitapaamisesta voi löytää liikuntakevia kaipaavan...
Jos mukaan tulee muutama nuorempi, toisetkin rohkaistuvat...

Sivun alkuun

IP kirjattu
marita60v Poissa

Nivelklubi rulettaa!

**

Vastaus #13 - 25.05.2010 at 21:04:54

Hei, olen 60 v naishenkilö Helsingistä, haluaisin löytää ystävän jolla olisi samanlaisia kokemuksia. Minulle on laitettu oikeaan polveen tekonivel 23.3. 2010 ja nyt suunnitellaan vasempaan samanlaista.  Leikkaukseen pääsyä olen odottanut yhden vuoden. Nyt olen henkisesti valmistautunut toiseen leikkaukseen, se on edessä, en tiedä milloin - vielä. Olisi mukavaa jos löytyisi kirjekaveri, voisimme vaihtaa ajatuksia muustakin. Terveisin Marita  itsetunto@suomi24.fi
Sivun alkuun

IP kirjattu
kipuilija84 Poissa

Nivelklubi rulettaa!

**

Vastaus #14 - 01.06.2010 at 21:03:10

25v nainen helsingistä.
vielä sairaslomalla ja päiviin tekemistä =)
Sivun alkuun

IP kirjattu
leemari Poissa

heiluva vaaka!!

Nivelklubin kirjoittaja
**

etelä-karjala
Vastaus #15 - 13.06.2010 at 21:59:46

HEIPPA MARITA!!Vertaistuki on TOSI,TOSI,tärkee meille nivelrikkoisille ja tekonivelen saaneille.Itselle laitettiin eka jo 8v. sitten ja nyt toinen.Nyt huomasin,miten yksin olisi,jos ei ketään saman kokenutta.Meille perustettiin nivelpiiri 1v.sitten.Mutta myös täällä voi sitä samaa tukea saada näin.Kuka ei ole kokenut tätä, ei voi ymmärtää tasan tarkkaan kaikkea fyysistä ja henkistä kokemusta. Hymiö
Jotenkin koin henkisen riittämättömyyden suuremmaksi. Hymiö Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
kipuilija84 Poissa

Nivelklubi rulettaa!

**

Vastaus #16 - 14.06.2010 at 10:35:42

minusta vertaistuki on kaikille tärkeetä...
on sitten tekoniveltä tai ei.
Jos täällä olisi nuoria sairaita..niin mielelläni mailailisin ja tutustuisin enemmän.
itse olen tosiaan 25v helsingistä oleva nuori nainen.
ollut 2vuotta sairaslomalla.
vasen olkapää operoitu,selässä välilevynpullistumat, ja nyt oikee olka menossa operointiin...!
toivottavasti joku vastaisi.
bansku84@hotmail.com
JYKÄ.tämän saman viestin voisi laittaa lehteekin mutta en pysty lähettää mailia sinulle
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta