Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
Nivelklubi Niveltieto.net
  KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
masai-kengistä (Luettu 9478 kertaa)
Hellu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin aktiivikirjoittaja

masai-kengistä
04.04.2010 at 16:58:39

Olisin kysynyt kokemuksia masai-kengistä onko niistä ollut hyötyä polvi-vikasille? Joku on jo niitä kehunut mutta olisi mukava saada useampi kommentti ovat kuitenkin sen verran kalliit!  Hymiö
Sivun alkuun

-Hellu-
  IP kirjattu
Pike4 Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin veteraani

Re: masai-kengistä
Vastaus #1 - 04.04.2010 at 19:16:11

Olen käyttänyt niitä niin vähän, etten osaa sanoa hyödystä. Hankin ne ennen lonkan tekonivelleikkausta. Niiden jalkaan saaminen ennen ja jälkeen leikkausta oli vähän hankalaa, kun jalka ei taipunut solkien sulkemiseen ja avaamiseen.

Nyt, kun polvi (polvet) oireilee, en ole paljoa käyttänyt. Pitänee käyttää ja kertoa kokemuksia. Eivät tee ainakaan pahaa.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Janna Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Uusimaa
Vastaus #2 - 05.04.2010 at 09:43:37

Sen olen kuullut ettei suositelle jos käytössä tukipohjalliset, eivät sovi yks yhteen KUULEMMA. Semmoiselle, jolla ei askellusta korjata yksilöllisillä tukipohjallisilla,
kengät sopinee Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
Pike4 Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin veteraani

Vastaus #3 - 05.04.2010 at 10:54:58

Minulle tuli lonkan tekonivelleikkauksessa jalkoihin pituuseroa noin sentti. Olen teipannut ilmastointiteipillä lyhyemmän jalan kengän pohjaan vaahtomuovisesta lämpöistuimesta leikatun korotuksen. Kengät sopivat sellaisina tosin vain sisäkäyttöön.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Melisa Poissa

Nivelklubin tulokas
*

Espoo
Vastaus #4 - 05.04.2010 at 17:07:46

Ostin masai-kävelykengät viime syksynä, kun alkoi vasen polvi kulumisesta olla pahana ja takareisi kramppasi lyhyenkin kävelyn jälkeen. Auttoi jonkin verran kävelyssä, kun kävelin muuten niin väärin. Masai-kengillä en kävellyt niin "reisillä" eli en pystynyt lyömään jalkaa maahan, kuten olin virheellisesti tehnyt.
Polveeni leikattiin sitten viime joulukuun alussa tekonivel, mutta en ole sen jälkeen masai-kengillä kävellyt kuin kerran fysioterapeutin silmien edessä juoksumatolla. Nyt kun kävelytiet täällä eteläisemmässä Suomessa ovat asfaltilla, aion ottaa ne jälleen kokeiluun.

Fysioterapeutillani on masai-sandaalit työkenkinä, hän kehuu niitä kovasti. Ajattelinkin  ostaa kesäsandaaleiksi myös sellaiset. Espoossa Sellon kaupppakeskuksen Halosen urheiluosastolla on laajin valikoima, mitä tiedän. Netistäkin voi malleja katsoa ja luulen että em. liikkeessa on ne kaikki. On tuo toinen polvi kulumassa siihen malliin, että kevennys askeltamisessa on sen puolesta tarpeen. Keinonivelleikkausta joudun sen kanssa varmaan vielä odottamaan jokusen vuoden. Suosittelen kuitenkin, että joku asiantuntija katsoo sen kävelyn niillä masai-kengillä. Niilläkin voi kävellä väärin.
Sivun alkuun

Uusi polvinivel 7.12.2009
  IP kirjattu
Hellu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #5 - 05.04.2010 at 17:32:13

Kerran olen kokeillut masai-kenkiä ja onhan ne todella eri tuntuiset jalassa kuin normi kenkä. Työkaveri on niitä kyllä todella kehunnut harmi vaan että hänellä on niin isot ne etten pysty niitä koekäyttämään koko päivää.

Alan tulla sille kannalle että taidän jossakin vaiheessa ostaa sellaset kengät kunhan kaupunkiin pääsen käymään  Hymiö. Kiitoksia kommenteista ja lisääkin saisi kommentoija.  Hymiö
Sivun alkuun

-Hellu-
  IP kirjattu
Hellu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #6 - 10.04.2010 at 19:55:34

Täräytinpä käydä ostamassa kahdet mbt-kengät eli masai-kengät!  Hymiö Kävin jo lenkillä kokeilemassa ja onhan niissä vaimennus ihan eri luokkaa kuin tavallisissa kengissä. Totutteluahan ne vaativat käyttäjälle mutta eiköhän se siitä lähde!  Hymiö Sandaalit taas ovat jotenkin vaikeamman tuntoiset jalassa kuin lenkkarit mutta eiköhän se siitä!
Sivun alkuun

-Hellu-
  IP kirjattu
päivi Poissa

tsemppiä

Nivelklubin veteraani

Nurmo
Vastaus #7 - 11.04.2010 at 10:31:34

Olen käyttänyt masai-sandaaleja jo vuoden työkenkinä. Teen seisomatyötä 8 tuntia päivässä. Huippukengät suosittelen  Juustoinen
Opettelua vaativat muutaman päivän aluksi, mutta sen jälkeen kun kokeili tavallisia instrun työkenkiä, oli kuin olis ollut laudankappaleet jaloissa Virnistys
Lonkkaproteesi pian 3-vuotias.
Sivun alkuun

Asioilla on taipumus järjestyä
  IP kirjattu
Hellu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #8 - 11.04.2010 at 15:10:37

Toinen kerta lenkillä sujui jo huomattavasti paremmin kävin jo neljä kilometriä kävelemässä....positiiviset kokemukset tuli kyllä... polviin ollenkaan satu samalla lailla kuin ennen.  Hymiö Jatkan harjotuksia... Hymiö
Sivun alkuun

-Hellu-
  IP kirjattu
Hellu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #9 - 19.04.2010 at 20:25:25

Hymiö minusta on tainut tulla tyytyväinen masai-kenkien omistaja....hitsi taas voi lenkkeillä ilman kipua! Toivottavasti tätä kestää pitkään!  Hymiö. Miksei kukaan kertonut aikasemmin?
Sivun alkuun

-Hellu-
  IP kirjattu
lexie Poissa

Nivelklubin veteraani

Lappi
Vastaus #10 - 15.05.2010 at 09:46:41

Sopiikos toi kenkämalli, jos on päkiässä /päkiöissä tulehdusta (nivelrikkoa ilmeisimmin)? Auttasko? Olen kattellu kyllä että hauskan mallinen ja kehuttu kenkä on!
Sivun alkuun

*eläminen on eri asia kuin elossa pysyminen*
  IP kirjattu
mantsu58 Poissa

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #11 - 19.05.2010 at 10:11:57

OLen käyttänyt masai-kenkiä ortopedin suosituksesta jo lähes vuoden päivittäin sandaaleja sisäkenkinä ja syksyllä ja keväällä ulkokenkiä ja kokemukseni ovat erittäin postitiiviset. Mulla on molemmissa polvissa tekonivelet ja vasemman nilkan nivelet jäykistyneet. Masai-kengillä pystyn kävelemään vaikka nilkka olisi kipeäkin ja turvonnut. Voin suositella. Ovathan ne kalliit, mutta vaikuttavat kestäviltä. Lähes vuoden päivittäisessä käytössä olleet sisäkengät eivät ole ollenkaan kuluneen näköiset.
Sivun alkuun

IP kirjattu
hth Poissa

Jep Jep

Vastaus #12 - 19.05.2010 at 19:11:59

Muuten kuulin myös, että Jalaksella on Masai kenkiä halvemmat vastaavanlaiset kengät, mutta jostain kumman syystä Jalas ei markkinoi niitä, ne pitäisi löytyä kyllä JAlaksen nettisivuilta. Jalaksen versio on hieman kehitellympi eli kun Masai kengissä tuo pyöreys on vaan pituussuunnassa niin Jalaksen mallissa sitä on hieman leveyssuunnassa. Pistää enemmän lihaksia töihin.

En ole kokeillut noita etten silleen voi mitään sanoa, mutta kuulin siis näistä ystävän kautta joka käyttää Jalaksen mallia. Masai-kenkä ystäviä on myös ja suurin osa heistä erittäin tyytyväisiä.

Hassua on kyllä, että olisi ilmeisesti hyvä tuote, mutta markkinointi on kehnoa. Suosi siinä sitten kotimaista  Pelästynyt

Sivun alkuun

IP kirjattu
Hellu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #13 - 31.07.2010 at 15:01:00

Eipä ole pitkään aikaan tullut täällä piipahdettua mutta kyllä noi masai-kengät vaimentavat tehokkaasti polviini kohdistuvaa iskua ja vaikea sanoa kenelle sopivat ja kenelle taas ei mutta itse olen kyllä tyytyväinen ja näinkin kopioita jossakin muistaakseni prismassa mutta en varmankaan niihin lankea sen verran olen tyytyväinen aitoihin.
Sivun alkuun

-Hellu-
  IP kirjattu
Toivorikko Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nuorempi Nivelklubilainen
**

Vastaus #14 - 07.09.2010 at 14:09:04

Olen oirehtinut parikymppisestä.  Lukuisia nivelrikkoja on ja selkä sökö, joten kipupäiviä ja väliin toivottomuutta varsin paljon.
Kolmisen vuotta sitten oikea polveni turpoili, joten sitä punkteerattiin seitsemän kertaa.  Hankin ensimmäiset MBT:t.  Kolme päivää meni opetellessa, kunnes käveleminen oli riemullista koirani kanssa ja polvi parani. Viileä  Painoni laski toistakymmentä kiloa, vartalo kiinteytyi ja lihakset vahvistuivat.  Olin ja olen kovin kiitollinen, joskin kipuja riittää.  Jatkossa tulen käyttämään ainoastaan ko. kenkiä.  Missä Jalaksen vastaavia on kaupan?
Fysiatrini mukaan monille niistä apuja on, muttei kaikille.  Harmillista Täh
Sivun alkuun

IP kirjattu
Toivorikko Poissa

Nivelklubi rulettaa!

**

Vastaus #15 - 07.09.2010 at 14:32:14

Kuukkeloinnin tulos:  Jalaksen jalkineita myydään mm.  Rautiassa, Agri-marketissa, K-raudassa, Bauhausissa, istrussa ja Työasupalvelussa.

Täytyypä käydä sovittelemassa, josko olisivat MBT:n vertaiset?  Rohkenenko epäillä Pyöritä silmiä?  Onko kokemuksia Jalaksen popoista kenellään?
Sivun alkuun

IP kirjattu
Jalmari 52 Poissa

Vastaus #16 - 26.10.2010 at 00:15:43

Minäkin ostin jokin aika sitten MBT-kengät. Jo heti kenkäkaupassa kenkiä kokeillessani tuntui siltä, että nyt taisi löytyä minulle sopivat kulkupelit. Sama tunne vahvistui heti ensimmäisellä kävelykerralla. Nyt olen kävellyt niillä muutamia kertoja ja olen ostopäätökseeni (alle 130 eur) hyvin tyytyväinen.  Hymiö

En tiedä sopiiko kyseiset kengät kaikille jalkavaivaisille, mutta minulle ne sopivat. Minulla kun on huonosti taipuvat nilkat, jotka tahtovat kipeytyä ja tulla aroiksi kävellessäni muutaman kilometrin pituisia kävelylenkkejä tavallisilla ulkokengillä tai lenkkareilla. Näiden kulkupelien ansiosta pystyn kävelemään reipasta vauhtia samanpituisia matkoja ilman, että nilkat kipeytyvät.

Mielestäni MBT-kenkien käyttäminen edellyttää suhteellisen hyvää perustasapainoa. Kenkien ulkopohjahan on kuin keinutuolin jalas. Alussa tuntuukin siltä kuin seisoisi luistimien päällä. Toisekseen pitää pystyä ottamaan samanlainen askel molemmilla jaloilla. Muuten voi olla vaikea löytää sopivaa rytmiä kävelyyn.

Vuosi sitten en olisi pystynyt kävelemään näillä kulkupeleillä, sillä leikatun jalan lihakset olivat silloin huonossa kunnossa. Kävelyni oli lähinnä sellaista ankkakävelyä, vaappumista puolelta toiselle.  Silmänisku
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sopuli Poissa

Nivelklubin superaktiivijäsen

Mansesta nääs!
Vastaus #17 - 26.10.2010 at 10:10:45

Minä olen myös ajatellut, että tuollaisia kenkiä käyttäessä täytyy varmaan perustasapainon olla hyvä, ja siksi en ole uskaltanut ostaa sellaisia itselleni, kun tasapaino on ollut huono lapsesta saakka.
Sivun alkuun

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
  IP kirjattu
burton Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Oulu
Vastaus #18 - 27.10.2010 at 21:42:02

Hankin itselleni Masai-kengät reilu vuosi sitten ennen oikean lonkan tekonivelleikkausta. Mielestäni kengistä oli jo tuolloin  apua, mutta lonkkani oli jo niin kulunut, että vasta leikkaus vei kivut. Keväällä aloittelin kävelyä masai-kengillä heti kun sain kepit pois ja niillä tyytyväisenä käveleskelen lähes päivittäin. En osaa kyllä muuta kuin kehua, vaikka hinta oli hulppeat 229 e näillä vaelluskengän mallisilla jo silloin. Ensi kesäksi voisin harkita myös masai-sandaalien hankkimista. Suosittelen ehdottomasti Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
konimus Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubilainen

Vastaus #19 - 07.11.2010 at 23:01:59

Voiko niillä kävellä minkälaisessa maastossa? Siis katukävelyä vai epätasaisemmilla metsäpoluillakin?
Sivun alkuun

IP kirjattu
Jalmari 52 Poissa

Vastaus #20 - 08.11.2010 at 00:39:30

Lyhyesti vastaten voi kävellä, ja seisoa myös.  Silmänisku

MBT-kengät on kehitetty ja tarkoitettu käytettäväksi kovilla ja tasaisilla alustoilla, jollaisissa olosuhteissa ne jäljittelevät paljasjaloin liikkumista pehmeällä alustalla.

Itse olen kävellyt niillä sekä kovilla asfalttiteillä ja betonilaatoilla päällystetyillä kaduilla että myös pehmeämmillä hiekkapintaisilla väylillä. Mielestäni kengät soveltuvat kaikille näille alustoille oikein hyvin. Epätasaisemmilla metsäpoluilla kävelemisestä näiden kenkien kanssa minulla ei ole kokemusta.

Nyt kun kävelykokemusta on kertynyt jo jonkin aikaa, niin keinulautaefektiin ei enää tarvitse kiinnittää mitään erityistä huomiota (paitsi kengännauhoja sitoessa). Matkavauhti on selvästi aikaisempaa kovempaa ja mikä parasta, huonosti taipuvat nilkkani eivät kipeydy kävelylenkeillä.  Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
Seabird Poissa

Nivelklubin superaktiivijäsen

Vastaus #21 - 08.11.2010 at 03:12:00

Heissan
Kipeä koipi valvottaa, joten moikka vaan kaikille joita säryt valvottavat. Onneksi ei ole työpäivä tiedossa, mutta autoon pitäisi vaihdattaa talvitassut alle. 

Ohessa linkki masaikenkiin perehtyneiltä. Siellä alareunassa on käyttäjiä joilla on ollut erilaisia vaivoja ja heidän mielipiteitään..

http://blite.iki.fi/blogi/2008/03/18/mbt-kengat-huuhaata-vai-hyva-ostos/

ps. Öitä!
Sivun alkuun

IP kirjattu
Hellu Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #22 - 08.11.2010 at 12:23:22

Hymiö Nyt kun olen jo huhtikuusta asti käyttänyt MBT-kenkiä niin en voi muuta kuin kehua kuinka hyvät ne on. Itse olen niillä kävellyt ihan missä vain, metsässä, portaissa , asfaltilla, sorateillä ja pururadalla. Sopivat ihan millaselle alustalle vaan ja nyt olen kävellyt myös lumella eivät ole sen liukkaammat kuin muutkaan kengät ja voihan niihin tarvittaessa vaikka muutaman nastan laittaa liukkauden estoksi. Täytyy sanoa että kesällä varsinkin tuli tehtyä pitkiä lenkkejä ( huom: minulle pitkiä), jopa seitsemänkin kilometriä tuli käveltyä ja pitkien portaidenkin nouseminen ja laskeutuminen onnistuvat hyvin. Töissä pidän sandaaleja. Suosittelen kokeilemaan, jos vain rahapussi kestää mutta maksaa ne kyllä lääkkeetkin, joita nyt en ole tarvinnut.  Hymiö
Sivun alkuun

-Hellu-
  IP kirjattu
yhdessaeteenpain Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #23 - 14.01.2011 at 17:14:56

Olen käyttänyt masai-kenkiä 3 vuotta. Ensin töissä vuoden ja sen jälkeen kotona sisäkenkinä ja kesällä ulkona. Seistessäni pitempiä aikoja esim. keittiössä puuhastelemassa olen huomannut että selkä (leikattu -98) ja jalat ei väsy eikä kipeydy. Samoin vaikka jalkoja muuten pakottaisi, niin heti kun laitan "masait" jalkaan ja alan kävellä niillä kipu hellittää. Olen myös kysynyt niistä ortopedilta, hän oli sitä mieltä että toisille ne sopii ja toisille ei. Itse hankin myös lenkkeilyä varten masait. Mielestäni ne ei sovellu metsäpolulle, en kyllä ole kokeillut.
"yhdessäeteenpain" Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
Illi Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #24 - 16.01.2011 at 14:35:43

Ostin MBT-kengät viime keväänä, kun oikean lonkan nivelrikko ilmeni. Käytin niitä töissä sekä vapaa-aikana aika paljon. Olin niihin oikein tyytyväinen, kunnes syksyllä lonkan rikko meni niin pahaksi etten enää saanu apua niistäkään. Eli mulla ei auttanu enää kun rikko oli riittävän paha ja kivulias. Nyt leikkauksesta on 4,5 viikkoa ja aion ihan taatusti alkaa käyttää MBT-kenkiä heti kun kunto ja kelit antaa myöten. Mulla nimittäin toisessakin lonkassa alkava kuluma ja yritän noilla kengillä pidentää aikaa leikkaukseen menoon. Kesäksi ois tarkotus hankkia sandaalit. Suosittelen ainakin lonkkakulumasta kärsiville.
Sivun alkuun

IP kirjattu
kurnaus Poissa

nilkan nivelrikko

Nivelklubin veteraani

Pirkanmaa
Vastaus #25 - 16.01.2011 at 19:37:01

Minun ei nyt kannata ostaa MBT-kengiä vaikka niistä ehkäpä olisi hyötyä. Tulen saamaan maksusitoumuksella ortopediset jalkineet ja niiden hinta tulee olemaan jotain 500 euron paikkeilla.  Virnistys
Sivun alkuun

M19 Arthrosis subtalari l.dx. , pes equinovarus l.dx.
plantaarifaskian osittainen diskissio
Patellae subluxatio

F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 Tarkkaavaisuushäiriö
Hyvin tehty työ palvelee
  IP kirjattu
asakim Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin tulokas
*

Vastaus #26 - 16.01.2011 at 21:00:05

No niin lähtötilanne oli semmoinen, että olin ontunut oikeaa polvea n. 3kk. Äkillinen kipu lumpion sisäreunassa alhaalla oli viedä jalan alta useita kertoja päivässä. Kävin magneetissa ja tuomio oli pitkälle edennyt rustovaurio lumpiossa sekä mahdollinen sisemmän kierukan repeämä. Lääkärin arvio siitä, että auttaako leikkaus vai ei, oli 50/50 Itku. Arthryliä popsin 1500 mg päivässä.
Tähystysleikkaus on sovittu parinviikon päähän. Eilen kuitenkin satuin menemään ystäväni neuvosta kokeilemaan masai kenkiä. Onnuin kauppaan ja testailin eri malleja, sandaaleja, lenkkareita ja kävelykenkiä, kaikki tuntuivat uskomattoman hyviltä. Teputtelin edestakas ontumatta. Päädyin ostamaan kävelykengät, ja jätin ne heti jalkaan. Kävelin kauppakeskuksessa edestakas ilman kipua. Kotiin tultuani tein kävelylenkin kivutta. Tänään olen pitänyt kenkiä jatkuvasti ja taidan mennä ne jalassa suihkuunkin ja nukkumaan. En tiedä kauanko tämä taikamainen tunne jatkuu, mutta jos parinviikon päästä olo on yhtä mahtava perun koko leikkauksen. Kävelen kivutta Jeeeee Virnistys

Sivun alkuun

IP kirjattu
lexie Poissa

Nivelklubin veteraani

Lappi
Vastaus #27 - 08.07.2011 at 12:56:22

Tätini kertoi eilen kokemuksistaan masai-kengistä ja niien perusteella saatan ittekki hankkia vastaavat. Alkuun oli kuulemma vaikea totutella erikoiseen kävelyyn ja ekojen lenkkien jälkeen tätini oli aatellukki, että oli maailman surkein hankinta, mutta totuttuaan on muuttanut mieltään eikä enää lenkeille ilman masai-kenkiään lähde! Hymiö
Sivun alkuun

*eläminen on eri asia kuin elossa pysyminen*
  IP kirjattu
Jykä Poissa

Terkkuja...

Nivelklubin administraattori

Loviisa
Vastaus #28 - 12.07.2011 at 17:58:50

Meillä on parhaillaan neuvottelut menossa, joten saattaa olla, että saadaan Suomen Nivelyhdistyksen jäsenille jäsenalennukset MBT-kengistä pikapuolin. Hymiö

Itse pidän MBT:itä aina, kun pitää kävellä vähänkään pidempiä matkoja. Hyvät ovat! Pitäisi vaan hommata kesäversiotkin, umpikenkiä kun ei näillä keleillä viitsi käyttää.
Sivun alkuun

Terveisin
Jykä
WWW   IP kirjattu
mehis Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #29 - 12.07.2011 at 21:49:17

Miullakii on sellaset, ostin ennen ku jalat turpos ja nyt ne on ollukkin sit käyttämättä, sattu niin "pirusti". Pitääkin kokeilla kun jalat ei oo niin pahana, paitsi jalkaterät on vissii pysyvästi levinneet??? Ne oli kyllä tosi hyvät kävellä sen minkä kerkesin niitä pitää Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
jaanuli Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubilainen

Vastaus #30 - 14.07.2011 at 21:28:56

Oikein lämpimästi suosittelen minäkin ko. kenkiä Hymiö Itselläni sellaiset "dual"- malliset eli niissä on hiukka matalampi se pohja. Ulkonäöltään eivät juuri tavallisesta lenkkarista eroa ja käyttömukavuushan se liene tärkeintä Hymiö
Hienoa jos jotain aleja saisi tulevaisuudessa!
Sivun alkuun

IP kirjattu
Mariza Poissa

Päivä kerrallaan!

Kanta-Häme
Vastaus #31 - 18.07.2011 at 09:43:17

Sportiassa on nyt ale, sain omani -30%, eli hinnaksi jäi about 180 euroa. Viikonloppuna olen lenkkareita sisäänajanut, pitänyt jalassa sisällä. Ulos en vielä ole "kehdannut" lähteä, sen verran outoa on ollut niillä kävely. Vahvana kanta-astujana lonkka nyt kiittää kun ei askel tärähdä.
Parin päivän kokemuksen jälkeen, mukavilta tuntuu  Hymiö

Jospa tänään jo koiran kanssa lenkille MBT:t jalassa  Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
kurnaus Poissa

nilkan nivelrikko

Nivelklubin veteraani

Pirkanmaa
Vastaus #32 - 18.07.2011 at 17:27:19

En kyllä nyt uskalla mitään MBT-kenkiä ostella.

Miten ne mahtaa vaikuttaa, kun poistetaan alanivelen liike
nilkasta?  Epävarma
Sivun alkuun

M19 Arthrosis subtalari l.dx. , pes equinovarus l.dx.
plantaarifaskian osittainen diskissio
Patellae subluxatio

F84.5 Aspergerin oireyhtymä, F90.0 Tarkkaavaisuushäiriö
Hyvin tehty työ palvelee
  IP kirjattu
Aino Inkeri Poissa

Nivelklubi rulettaa!

**

Janakkala
Vastaus #33 - 19.09.2011 at 11:25:32

SilmäniskuOstin masai-kengät alkukesästä ja ennen sitä kävin paikallisessa liikkeessä kokeilemassa miten toimii, netin keskustelupalstoita luin huolellisesti. sitten vihdoin uskallisin tilata, tilasin numeroa isommat kun muut kengät ja hyvin ohje toimi osaltani, tilasin  koska olivat huomattavasti halvemmat kuin paikallisessa. Tässä linkki mistä tilasin:http://www.cellbes.fi/Product/060789?sortBy=Default&sortDirection=Ascending&mid=...
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta