Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
Nivelklubi Niveltieto.net
  KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Tramadol (Luettu 9220 kertaa)
Janna Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin aktiivikirjoittaja

Uusimaa
Tramadol
23.11.2010 at 20:03:52

miten mahtaa olla tuon Tramadolin kanssa, soveltuuko astmaatikoille? kokemuksia kellään?
Sivun alkuun

IP kirjattu
Janna Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Uusimaa
Re: Tramadol
Vastaus #1 - 24.11.2010 at 06:06:40

no comments Pyöritä silmiä
Sivun alkuun

IP kirjattu
Seabird Poissa

Nivelklubin superaktiivijäsen

Vastaus #2 - 24.11.2010 at 06:18:28

noo, eipä ole käyttökokemusta.
Tuoteselosteesta pitäisi löytyä sopiiko astmaatikolle ja apteekista voi vielä asian tarkistaa, jos ei omaa lääkäriä asian vuoksi voi vaivata.

Yleensä lääkäri ottaa nuo perussairaudet huomion lääkkeitä määrätessään, jos niistä tietää..eli savoilaisittain suoattoopi sopia tai..
Sivun alkuun

IP kirjattu
Ritu2010 Poissa

Liike on lääke!

Savo
Vastaus #3 - 24.11.2010 at 08:51:59

En tiedä astmaatikolle sopiiko mutta mulle ei sopinut ollenkaan ei auttanut mihinkään kipuun ei mitenkään paremmin auttaa vaikka panadol.
Sivun alkuun

Päivä kerrallaan kun kahtakaan ei voi kerralla elää.
  IP kirjattu
Laura_vm60 Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Vastaus #4 - 24.11.2010 at 08:56:09

Seabird kirjoitti 24.11.2010 at 06:18:28:
noo, eipä ole käyttökokemusta.
Tuoteselosteesta pitäisi löytyä sopiiko astmaatikolle ja apteekista voi vielä asian tarkistaa, jos ei omaa lääkäriä asian vuoksi voi vaivata.

Yleensä lääkäri ottaa nuo perussairaudet huomion lääkkeitä määrätessään, jos niistä tietää..eli savoilaisittain suoattoopi sopia tai..

Ja itsekin voi tarkistaa, kun hakee sivustolta tohtori.fi lääkkeen nimellä, niin siellä on niiden lääkepakkauksissa olevien lipareiden sisältö. Joista taitaa useimmiten selvitä ainakin tavallisimmat ongelmat ja sivuvaikutukset (sen sijaan reseptilääkkeistä ei kerrota perusannostuksia, mikä on suunnattoman typerää - yritin kerran tarkistaa, kun lääkepakkauksesta oli irronnut ja hajonnut se lappu jossa annostus oli kerrottu! - Ulkomaankielellä tieto sitten löytyi jostakin, kun etsin vaikuttavan aineen nimellä)
Sivun alkuun

IP kirjattu
Janna Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Uusimaa
Vastaus #5 - 24.11.2010 at 11:22:54

ok, kiitos kaikille vastanneille.
käyn tuolla tohtori.fi sivustoilla Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sopuli Poissa

Mansesta nääs!
Vastaus #6 - 24.11.2010 at 12:15:21

Jos ei sieltä selviä, kysy apteekista, siellä tällaiset kyllä tiedetään. Jos lääkäri on tiennyt lääkkeen määrätessään että sinulla on astma, niin varmaankin hän on ottanut sen huomioon ja määrännyt astmaatikolle sopivan lääkkeen. Toinen juttu on sitten se, jos ko. lääke ei jostain muusta syystä sovikaan sinulle, on hyvin yksilöllistä mikä lääke kenellekin sopii mutta se selviää vain kokeilemalla.
Sivun alkuun

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
  IP kirjattu
kpt Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin veteraani

Vastaus #7 - 24.11.2010 at 12:56:07

Itselleni Tramal/Tramadol sopi hyvin. Astmasta en tiedä sanoa. Joillekin muille pilleri on aiheuttanut lievää "sekoilun tuntua".
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sopuli Poissa

Mansesta nääs!
Vastaus #8 - 24.11.2010 at 12:59:39

Minä en ole saanut Tramadolia mutta Tramalia jossain vaiheessa määrättiin. Sivuvaikutuksia ei tullut mutta ei paljon tehoakaan, aluksi auttoi hiukan ja sitten ei enää yhtään.
Sivun alkuun

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
  IP kirjattu
leemari Poissa

Aurinkoa elämään!!

etelä-karjala
Vastaus #9 - 24.11.2010 at 13:39:28

Minulla on kokemusta paljonkin Tramal lääkkeestä.Aikoinaan söin 2v.yhteen menoon n.2-3 kpl/pvä.Kyllä avun sain,mutta vieroitus olikin jo toinen juttu.
Nyttemmin n.vuosi sitten jouduin turvautumaan n.puoli vuotta.Silloin vieroitus sujui ongelmitta.
Ei mitään sivuvaikutuksia ja ei "höperöksikään" tullut.
Kyllä käytän jatkossakin,jos tarve vaatii. Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
Kuukernuppi Poissa

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #10 - 24.11.2010 at 21:54:23

Astma-kysymykseen en uskalla ottaa kantaa, mutta Tramalia kokeilleena, voin todeta, että kun illalla otin tabletin, niin aamullakin vielä huimasi. Ja kun aikanaan sain sitä pistoksen, niin oksentelin sitten illan. Vahinko, sillä auttaa kyllä kipuun tosi hyvin.
Sivun alkuun

Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan!
  IP kirjattu
hth Poissa

Jep Jep

Vastaus #11 - 24.11.2010 at 22:30:34

astmasta en osaa sanoa minäkään, sarkoidoosin (keuhkoissa tulehdustauti) kanssa ei ollut ongelmia.

Söin sitä aika pitkään ja ensimmäiset pari viikkoa huippasi, eli tuntui selvästi päässä. Multa se vei kivut, mutta määrää jouduttiin nostamaan pikkuhiljaa kun ei saatu vastetta ja kun oltiin maksimilukemissa vaihdettiin toiseen eli siihen kipulaastariin (Norspan).

Mulla ei lopussa ollut vieroitusoireita, mutta siellä välillä oli tauko jolloin en päässyt aptekkiin ja jouduin olemaan pari päivää ilman, sain kyllä ilmeisen vieroitusoirekohtauksen ja kärsin sellasta horkkaa ja jäsenten levottomuutta muistaakseni n. puoli vuorokautta.

Jos tarvitsisi uudestaan niin näillä kokemuksilla ottaisin tarvittaessa.
Sivun alkuun

IP kirjattu
pantse Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Savonlinna
Vastaus #12 - 26.11.2010 at 20:16:06

itse vuosia käyttäneenä tramalia olen ollut tyytyväinen siitä saamaani apuun. seuraavaksi saattaa vaihtua norspaniin, siitä on alustavasti käyty lääkärin kanssa keskustelua,mutta katotaan, sinänsä kohtuullisesti pärjään tramalin kanssakin.
Sivun alkuun

osatyökyvyttömyyseläkeläinen
  IP kirjattu
ikki Poissa

Littoinen
Vastaus #13 - 26.12.2010 at 15:21:49

Astmaatikkona ja sarkoidoosia sairastavana voin sanoa, että sopii.

pantse kirjoitti 26.11.2010 at 20:16:06:
itse vuosia käyttäneenä tramalia olen ollut tyytyväinen siitä saamaani apuun. seuraavaksi saattaa vaihtua norspaniin, siitä on alustavasti käyty lääkärin kanssa keskustelua,mutta katotaan, sinänsä kohtuullisesti pärjään tramalin kanssakin.

Sivun alkuun

IP kirjattu
hth Poissa

Jep Jep

Vastaus #14 - 26.12.2010 at 19:56:08

hei Ikki,

nyt bongasin, että sinullakin on sarkoidoosi, minullakin on... eihän se siis mukava ole kenellekään, mutta...

Mulla on tällainen krooninen versio, 10 vuotta takana, toivottavasti vähemmän edessä...

en tiedä tarviiko meidän täällä nivelosastolla keskustella kauheasti toisista sairauksista, mutta onhan tuo privaattiviesti täälläkin jos haluat tuosta enemmän vaihtaa terveisiä. Hyviä vointeja kaikesta huolimatta Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
Henu Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #15 - 20.03.2011 at 17:32:59

Minulla oli olkavarren murtuma tuossa 2009-2010 hoidettavana. Söin siihen aluksi lääkärin määräyksestä Tramadolia ja sitä pystyin syömään jonkin aikaa, jonkin kuukauden ajan. Auttoi kipuun hyvin, mutta lopulta mulle siitä tuli pahoinvointia ja oksentelin sen ulos.Lääkäri vaihtoi sen minulla Tramaliin ja se auttoi yhtä hyvin kipuun, mutta ei tullut pahaa oloa. Ja sitä söin sitten vuoden verran ja koskaan ei tullut mitään ongelmia. Auttoi oikeastaan hyvin se Tramal ja se oli hyvä juttu,paitsi siinä vaiheessa tuli ongelmia hetken kun olin syönyt putkeen pitkään niin pidin kuukauden tauon,jotta teho palaisi kun se heikkeni hiukan.Tramadol ja Tramal on samaa lääkettä,sisältäen samaa vaikuttavaa ainetta.Nimet johtuu vaan siitä,että ovat eri lääkeyhtiöiden tuotteita ja saattaa niissä olla jotain pieniä eroja,mutta käytännössä ovat samaa lääkettä ja vaikuttava aine on sama.Joillekin sopii Tramal paremmin kuin Tramadol!
Sivun alkuun

IP kirjattu
OS Poissa

Asenne ratkaisee!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #16 - 13.04.2011 at 21:23:21

leemari kirjoitti 24.11.2010 at 13:39:28:
Minulla on kokemusta paljonkin Tramal lääkkeestä.Aikoinaan söin 2v.yhteen menoon n.2-3 kpl/pvä.Kyllä avun sain,mutta vieroitus olikin jo toinen juttu.
Nyttemmin n.vuosi sitten jouduin turvautumaan n.puoli vuotta.Silloin vieroitus sujui ongelmitta.
Ei mitään sivuvaikutuksia ja ei "höperöksikään" tullut.
Kyllä käytän jatkossakin,jos tarve vaatii. Hymiö

Tahtoisin tietää, miten onnistuit vieroituksessa? Joudun ottamaan iltaisin pillerin Tramadol hexal 50mg ja olen syönyt sitä nyt viisi vuotta!  Vihainen
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta