Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
Nivelklubi Niveltieto.net
  KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
sopeutumisvalmennus kurssi (Luettu 4146 kertaa)
mehis Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin kirjoittaja
**

sopeutumisvalmennus kurssi
04.11.2011 at 14:24:11

Onko kellään kokemuksia tästä sopeutumisvalmennus kurssista?. Mie todennäköisesti pääsen peruutus paikalle, selviää maanantaina. Odotan innolla, etenkin sitä että sieltä saisi tietoa tästä nivelreumasta ja tsemmppiä elämän "jatkumisesta" kaikesta huolimatta. Millaista ohjelmaa siellä lienee??? Miun pääsy sinne tuli niin viimetinkaan, ettei miulla oo mitään ohjelmaa eikä aikataulua, toivottavasti saan sen maanantaina. Kurssi alkaa keskiviikkona kunnonrannassa Kuopion lähellä. Onko teistä kukaan käynyt siellä tai nyt lähdössä??
No odotuksen vallassa..... Metojctistä sen verran, että etova olo tuntuu lisääntyvän ja pään särky myös, kestää pari kolme päivää piston jälkeen. Ja kipujakin on kohtalaisesti!!! Välillä tuntuu , että nämä "myrkyt" on ihan turhia...mut kai näitä on vaan syötävä ja pistettävä? No hyvää pyhämiesten päivää ja kivaa viikonloppua muutenkin  Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
rusmar Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin aktiivikirjoittaja

Re: sopeutumisvalmennus kurssi
Vastaus #1 - 04.11.2011 at 17:17:44

Moi Mehis!

Olin siellä itse noin vuosi sitten. Tykkäsin todella paljon, siellä oli ihmisiä ihan alle 20-v aina lähes 60v. Kaikilla sama sairaus, ohjelmaa on paljon, ja hyödyllistä sellaista. Myös aivan todella tarpeellisia jalkaterapeutin, ravintoterapeutin luennot, vesijumppaa, rentoutusta ja kaikkea mukavaa, mahtavaa ruokaa. Ja parasta kaikesta ihmiset, joiden kanssa jakaa samaa asiaa Virnistys Yhdistävä juttu! Suosittelen todella Viileä
Miten se lääkkeen pahoinvointisi, oletko ottanut sen foolihapon, ja milloin? Huomasin itse että pahoinvointi oli kaikista lievin, kun otan yhden foolihapon aamulla, piikitän illalla, ja otan samalla toisen foolihapon. Näin ei mua neuvottu, mutta koska homma toimii näin, aion jatkaa samalla tyylillä.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Salla Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin superaktiivijäsen

Vastaus #2 - 04.11.2011 at 17:19:03

Vertaistukea aamusta iltaan ja illasta aamuun.
Mahdollisuus saada lsätietoa sairaudestaan, sen hoidosta jne kaikessa rauhassa keskustellen ammattilaisten kanssa.
Ryhmän tuki ympärillä, kokemusten vaihtoa.
Ei tarvitse huolehtiä kodinhoidosta, saa keskittyä omaan itseensä ja huolehtimseen vain siitä.
Sivun alkuun

leikattu 2001 ja 2002
  IP kirjattu
mehis Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #3 - 08.11.2011 at 10:04:20

Hei!
Tänään lähden sit sinne kurssille, odotuksen vallassa ollaan Hymiö,Palailen sit kertomaan kuulumisia.....
Sivun alkuun

IP kirjattu
maller Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin veteraani

Vastaus #4 - 09.11.2011 at 18:12:09

Hei Rusmar ! Mistä/keneltä olet saanut ohjeet foolihapon ottamisajankohtaan ? Foolihappohan tutkimusten mukaan vie Trexanista tehoa, jos sitä otetaan ennen Trexania tai liian pian sen jälkeen.

Vähint. 4 tuntia on suositus metotreksaatin jälkeen.

Varmaankaan ei pahoinvointia tai muita sivuoireita tule, kun ei ole enää metotreksaatissa tehoakaan foolihapon "ansiosta".
Sivun alkuun

IP kirjattu
Mintsi Poissa

Vastaus #5 - 09.11.2011 at 19:02:32

Maller: juuri luin duodecimin lehdestä kirjoituksen, jossa useampi reumasairaalan lääkäri totesi, että foolihappo pitää ottaa Trexanin kanssa juuri siinä kohti, missä se auttaa parhaiten pahoinvointiin. Heidän epävirallisten tutkimusten perusteella foolihapon ottoajankohta ei vaikuta mainittavasti lääkkeen tehoon, mutta hoitomyöntyvyyteen hurjasti. Ja vain otettu lääke auttaa. Joissain tapauksissa teho jopa parani, kun foolihappo otettiin yhtäaikaa trexanin kanssa.

Minulle on myös yksi lääkäri ehdottanut foolihapon annostelua edellisenä iltana. Siis niin, että foolihappo illalla nukkumaan mennessä ja Trexan heti ensimmäisenä aamulla. Minulle se ei sopinut.

Muuten kaiken kaikkiaan nuo trexanlääkitykseen liittyvät ohjeet tuntuvat vaihtelevan hurjasti hoitopaikan/lääkärin mukaan. Esimerkiksi voin ottaa maitotuotteet tai tulehduskipulääkkeet. Eksotessa sanottiin, että ei vaikutusta kuin korkeintaan maksa-arvoihin (NSAID), mutta jos arvot ovat viitteessä, niin ei tarvitse huolehtia. HUS puolestaan kielsi molemmat 2 h ennen ja jälkeen Trexanin... Että ota näistä sitten tolkkua  Virnistys
Sivun alkuun

IP kirjattu
rusmar Poissa

Liike on lääke!

Vastaus #6 - 10.11.2011 at 17:59:50

Moikka moi,

Maller kyselit, mistä sain ohjeen. Olen saanut ohjeita kahdesta eri reumapolilta täällä Kanta- Hämeessä. Ne ohjeet sain reumahoitajilta. Kun sitten kysyin omalta reumalääkäriltäni tarkennusta, hän sanoi että saan ottaa foolihapot ihan miten haluan, mikä tuntuu hyvältä, kehoitti kokeilemaan. Olen nyt sitten 1,5 vuotta harrastanut näitä kokeiluja. Itsellei parhaaksi osoittautunut näin: piikitän aina illalla (Ebetrex 50 mg) että aamulla otan yhden foolihapon 5 mg, ja piikitän siis noin 8 tunnin kuluttua, ja samaan aikaan toisen foolihapon.  Pahoinvointia tulee joskus lievästi, joskus ei lainkaan, vaihtelee. Enemmänkin oireena piikistä on väsymys seuraavana aamuna.
Sivun alkuun

IP kirjattu
maller Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin veteraani

Vastaus #7 - 10.11.2011 at 22:22:50

Mun ohjeeni ovat Heinolan Reumasairaalasta vuodelta 2007. Saattaneet muuttua moneen kertaan. Sieltä saatuun tietoon oon kyllä luottanut melko tiukasti, koska reumanhoito oli maan parasta ja kaikki reumagurut siellä.

Mutta omiin tuntemuksiin pitää tietysti uskoa ennenkuin kuuntelee muita. Eiväthän ulkopuoliset tiedä, miltä minusta tuntuu.

Mulle kyllä on sopinut metotreksaatin ja foolihapon ottoajat. Ei nykyisin enää mitään jälkipotkua Trexanista. Lisäksi otan Trexania seuraavana päivänä muitakin B-vitamiineja.

5,5 vuoden kokemuksella: vointeja !!! Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
mehis Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #8 - 30.11.2011 at 07:49:13

Heips!
Sopeutumisvalmennuksessa käyty, aivan mielettömän piristävä kurssi.Asiantuntia luennot,liikunta, vertaistuki,hyvä ruoka,ihan kaikki. Sain uutta potkua elämään ja huomasin olevani entinen iloinen itseni aika ajoittain  Hymiö Hymiö. Sain tsemppiä arkeen ja ihania ystäviä. Suosittelen kaikille , jos saatte siihen mahdollisuuden. Nyt yritän pitää yllä samaa fiilistä ja kampean väkisin ulos sohvan nurkan sijaan. Perjantaina eteran valitsema työhön kartottajan aika, ruvetaan suunnittelemaan miulle uutta ammattia, joten hymyssä suin joulua kohti. Rauhallista joulun odotusta ja tsemppiå teille kaikille!
Sivun alkuun

IP kirjattu
Pioni Poissa

Nivelklubin superaktiivijäsen

Vastaus #9 - 30.11.2011 at 10:59:40

Hauska kuulla myönteinenkin lausunto näistä kursseista, moni on antanut hiukan negatiivisempaakin palautetta. Ehkä ihmiset hakevat (ja saavat) sieltä hiukan eri asioita. Joku kaipaa yksilöllistä fysikaalista ohjausta, toiselle on arvokasta vertaistuki ja henkisen jaksamisen tukeminen.

Sivun alkuun

R3 / Synergy molempiin lonkkiin 2011
Triathlon oikeaan polveen 2012
  IP kirjattu
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta