Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
Nivelklubi Niveltieto.net
  KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Kokemuksia oxiklorinista? (Luettu 2971 kertaa)
Meri Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubilainen

Kokemuksia oxiklorinista?
11.02.2012 at 15:01:37

Minulla aloitettiin eilen Oxiklorin lääkitys kauan vaivanneeseen polven nivelkalvon tulehdukseen. Diagnoosi on toistaiseksi määrittelemätön reumaattinen synoviitti. Minkälaisia kokemuksia teillä on Oxiklorinin tehosta? Itselläni ei voitu ainakaan vielä aloittaa Trexanea, koska maksa-arvot ovat syystä tai toisesta vinksallaan. Niitä tutkitaan maanantaina.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Mintsi Poissa

Nivelklubin aktiivikirjoittaja

Re: Kokemuksia oxiklorinista?
Vastaus #1 - 11.02.2012 at 15:38:46

Parisen vuotta olen sitä syönyt. Tehosta en sano halaistua sanaa. Ainakin lopettaminen pahensi oireita, mutta se todennäköisesti oli täysin henkistä (oireet alkoivat heti lopettamista seuraavana päivänä ja lääkkeen puoliintumisaika on kuitenkin 40 vrk, eli pitoisuudessa ei tapahtunut muutosta, enkä sen jälkeen ole huomannut unohtuneiden lääkkeiden vaikutavan mitenkään).

Reumalääkkeenä se on ollut kyllä hyvin helppo. Kertaakaan sen kanssa ei ole tarvinnut suuremmin ihmetellä, eikä sitä ole tauotettu kuin kerran maksa-arvojen takia. Siitäkin reumalääkäri oli sitä mieltä, että ennemmin arvot nosti tulehduskipulääke kuin oxi. Aloitettiin kuitenkin uudelleen parin kuukauden kuluttua ja sen jälkeen on mennyt ihan ongelmitta.

On muuten lopetuslistalla ensimmäisenä, jos joskus saadaan tauti rauhalliseen vaiheeseen (2 vuotta oireetonta aikaa). Tiedän useamman, joilla se on ollut viimeinen lääke. Minulla on kuitenkin psoriepäily ja oxi saattaa provosoida psori-ihottumaan, joten se lienee taustalla, miksi siitä halutaan päästä äkkiä eroon. Tai mistä minä tiedän, reumalääkäri vain antoi lopetusohjeet.
Sivun alkuun

IP kirjattu
rusmar Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin aktiivikirjoittaja

Re: Kokemuksia oxiklorinista?
Vastaus #2 - 11.02.2012 at 16:21:40

Hei

Oxiklorin 300 mg ollut käytössä jo kohta kaksi vuotta. Se on ollut osana muuta lääkitystä, joten se tehosta yksin en osaa sanoa. Hyvin siedetty lääkehän se taitaa olla, en ole kuullut että kellekään sitä olisi ollut mitään haittaa, mutta ei kai reumaankaan ihan yksistään tehoa kovin hyvin. Yhden miehen teidän, jolla on hyvin helppo reuma, hänellä tuo OXI on pelkästään lääkkeenä.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta