Mintsi Poissa
|
Parisen vuotta olen sitä syönyt. Tehosta en sano halaistua sanaa. Ainakin lopettaminen pahensi oireita, mutta se todennäköisesti oli täysin henkistä (oireet alkoivat heti lopettamista seuraavana päivänä ja lääkkeen puoliintumisaika on kuitenkin 40 vrk, eli pitoisuudessa ei tapahtunut muutosta, enkä sen jälkeen ole huomannut unohtuneiden lääkkeiden vaikutavan mitenkään).
Reumalääkkeenä se on ollut kyllä hyvin helppo. Kertaakaan sen kanssa ei ole tarvinnut suuremmin ihmetellä, eikä sitä ole tauotettu kuin kerran maksa-arvojen takia. Siitäkin reumalääkäri oli sitä mieltä, että ennemmin arvot nosti tulehduskipulääke kuin oxi. Aloitettiin kuitenkin uudelleen parin kuukauden kuluttua ja sen jälkeen on mennyt ihan ongelmitta.
On muuten lopetuslistalla ensimmäisenä, jos joskus saadaan tauti rauhalliseen vaiheeseen (2 vuotta oireetonta aikaa). Tiedän useamman, joilla se on ollut viimeinen lääke. Minulla on kuitenkin psoriepäily ja oxi saattaa provosoida psori-ihottumaan, joten se lienee taustalla, miksi siitä halutaan päästä äkkiä eroon. Tai mistä minä tiedän, reumalääkäri vain antoi lopetusohjeet.
|