Henna Poissa

Liike on lääke!
Nivelklubin tulokas

|
Minulla todettiin reuma pari vuotta sitten. Lääkitys (Oxyklorin ja Trexan) tehosi nopeasti ja reuman oireet olivat hyvin vähäisiä ja siksi en oikein koskaan ollut innokas tutustumaan koko tautiin enempää, eli en ole juurikaan lukenut reumasta. Nyt muutama viikko sitten oloni muuttui tyystin. Minulle tuli kovia kipuja, mutta ne ovat jotenkin mielestäni "epä-reumamaiset". Mutta kuten kerroin, en tiedä paljoa reumasta, eli en osaa sanoa onko ajatukseni tyypillisestä reumakivusta oikea. Kivut ovat siis vaeltelevia luukipuja. Välillä sattuu sääriluihin, sitten hetken aikaa käsivarteen, kämmeneen, nilkkaan, se kiertelee pitkin vartaloa. Niveliin alkaa koskemaan jos pidän jalkoja koukussa ja kyynärpäitä pitää suoristella jatkuvasti. Jalkalihakseni tuntuvat myös kovin voimattomilta. Yöllä olen heräilly olkapääkipuihin, tuntuu kun levossa luut menisivät ikäänkuin kasaan... Olen myös herännyt siihen, että olen hikoillut niin paljon että lakana allani on aivan märkä. Miltä tämä teistä kuulostaa? Jotenkin tuo vaelteleva luukipu huolettaa, koska pelottaa että se ei ole reumaa, vaan joku aivan uusi sairaus.
|