Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
Nivelklubi Niveltieto.net
  KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Magneettikuvaus (Luettu 1869 kertaa)
pp Poissa

..eikun eteenpäin..

Nivelklubin aktiivikirjoittaja

Magneettikuvaus
04.05.2012 at 06:28:25

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta tai tietoa tehosteaineen kanssa tehdystä magneettitutkimuksesta?
Ensi viikolla menen tällaiseen, kävin tällä viikolla jo magneettitutkimuksessa ja lääkäri haluaa vielä lisäksi tällaisen tutkimuksen.
Sivun alkuun

polvi leikattu 6 krt, selkäleikkaus 2012 ja 2013, nivelrikko koko rangassa, käsissä ja jaloissa
  IP kirjattu
sephora Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Re: Magneettikuvaus
Vastaus #1 - 04.05.2012 at 08:47:55

Onko tuo sama kuin varjoaine? Itse olen ollut olkapään magneetissa, jossa laitettiin varjoainetta olkapään niveliin, jotta vauriot näkyisi paremmin Siinä mentiin pitkälleen ensin toiseen huoneeseen ja lääkäri tuli sitten laittamaan ensin puudutuspiikin olkapäähän. Sitten hän laittoi ultraäänilaitetta hyväksi käyttäen varjoaineen olkapään sisään. Tuo ei sattunut, vähän kiprsisti. Sitten normaalisti magneettikuvaan. Tuon kuvauksen jälkeen olkapääni oli jumissa loppupäivän, eli oli vaikea nostaa esim kättä ylös, johtui siitä puudutuksesta. Särkylääke käskettiin ottamaan kotona varalle, koska voi tulla kipua kun puudutus lakkaa.
Sivun alkuun

IP kirjattu
lumiperhonen Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubilainen

Vastaus #2 - 04.05.2012 at 20:59:01

mul oli lääkäri pyytän varjoainetehosteista magneettikuvausta, muttta tehtii kuitenkii vaa tavallinen magneetti ja sekii riitti mun kohal lonkkavian selvittämisex. ihme juttu kuin ei kuluma näyttän pahalt röntgenkuvis,mut sit magneetti paljasti tosi pahan kuluman.  yleensähän riittä tuo tavallinen röntgen.
Sivun alkuun

IP kirjattu
pp Poissa

..eikun eteenpäin..

Vastaus #3 - 06.05.2012 at 23:10:55

kiitos kommenteista, ensiviikolla sitten viisaampi..
Sivun alkuun

polvi leikattu 6 krt, selkäleikkaus 2012 ja 2013, nivelrikko koko rangassa, käsissä ja jaloissa
  IP kirjattu
Koivikko Poissa

Nuorempi Nivelklubilainen
**

Vastaus #4 - 08.05.2012 at 19:53:35

Mulle tehtiin ns.kajoava magneettikuvaus. Siinä ei puudutteita laitettu vaan varjoaine pistettiin vähän nivusen alapuolelta oikeaan lonkkaan. En voi sanoa etteikö olisi sattunut. Lääkäri totesi, että mulla on vähän erimallinen lonkka kuin mihin on tottunut, joten en tiedä johtuiko kipu siitä  Nolostunut. Bussilla tulin kotiin,  kävely sattui jonkin verran ja lihas oli kipeä viikon ajan. Se on kuulemma ihan normaalia. Tsemppiä magneettiin. Kipu loppui onneksi heti kun varjoaine oli laitettu.. Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
pp Poissa

..eikun eteenpäin..

Vastaus #5 - 08.05.2012 at 22:45:30

huomenna viisaampi.
täytyy vaan toivoa etten ole aineelle allerginen, kun on noita lääkeallergioita niin montaa..
Sivun alkuun

IP kirjattu
sephora Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #6 - 09.05.2012 at 12:57:03

Tsemiä! Mä olen kanssa aika monelle lääkkeelle allerginen, mutta en onneksi tuolle. Kannattaa ottaa särkylääke tosiaan magneetin jälkeen koska se varjoaineen laitto niveliin tm tekee jonkin verran ainakin paikan kipeäksi ja jäykäksi.
Sivun alkuun

IP kirjattu
pp Poissa

..eikun eteenpäin..

Vastaus #7 - 09.05.2012 at 23:06:41

varjoaine laitettiin kanyylista kyynärvarren suoneen.
Ei onneksi mitään sivuvaikutusta, hetken tuntui että jotain olisi "levinnyt" se meni kyllä heti ohi.
Nyt odottelen että lääkäri "suomentaa" tuon lausunnon.
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta