Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
Nivelklubi Niveltieto.net
  KotiOhjeitaHakuKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta
Toinenkin lonkka leikattu (Luettu 4834 kertaa)
Salla Poissa

Nivelklubi rulettaa!

Nivelklubin superaktiivijäsen

Re: Toinenkin lonkka leikattu
Vastaus #50 - 10.07.2012 at 18:38:29

Ei tullut kuuloonkaan pitemmästä istumisesta moneen, moneen kuukauteen.
Kivut olivat sitä luokkaa, että jätin ne suosiolla väliin.
Sivun alkuun

leikattu 2001 ja 2002
  IP kirjattu
sisse Poissa

Nivelklubin aktiivikirjoittaja

Pohjois-Karjala
Vastaus #51 - 12.07.2012 at 10:54:15

Istuminen on tosiaan vielä hankalaa. Lisäksi eilen illalla kipeytyi tuo reisi tuosta leikkaushaavan vierestä eli hieman on punoitusta ja turvotusta. Pidin koko yön jääpussia siinä reiden päällä. Eli tänään aion ottaa sitten iisisti ja välttää liikaa liikuskelua. Olen päivisin tehnyt normaalit jumpat ja köpötellyt ulkona semmoisen 10 minuuttia. Kotiaskareita olen tehnyt jonkin verran eli tiskannut ja kerännyt pyykkejä eli tuo oli ilmeisesti liikaa. On palattava siis taas lähtöruutuun ja maltettava levätä.
Sivun alkuun

Nivelrikko, oikeaan lonkkaan kokotekonivel Zimmer, keraamisin liukupinnoin, 2011/9
vasempaan lonkkaan kokotekonivel, 2012/6
Iloa pintaan, vaikka syän märkänis!
  IP kirjattu
sisse Poissa

Pohjois-Karjala
Vastaus #52 - 31.07.2012 at 16:10:50

Päivitystä edelliseen tilanteeseen; niin ne vaan kivut hellittää, kun katson tuota edellista viestiäni. Hymiö Nyt olen pystynyt jättämään Panadolit kokonaan pois, samoin kepit. Ulkona kävelen vielä yhdellä kepillä, joten paistaa se päivä välillä risukasaankin. Hymiö Tuossa 5 viikon kieppeillä oli tosi raskas vaihe henkisesti, kun tuntui, etten edisty ja olen kipeä koko ajan, mutta sitten rupesi helpottamaan ja ihana oli päästä tuosta istuintyynystä eroon. Hymiö Pieniä edistysaskelia, mutta ah meikäläiselle tosi suuria! Hymiö
Sivun alkuun

Nivelrikko, oikeaan lonkkaan kokotekonivel Zimmer, keraamisin liukupinnoin, 2011/9
  IP kirjattu
Sopuli Poissa

Nivelklubin superaktiivijäsen

Mansesta nääs!
Vastaus #53 - 31.07.2012 at 17:42:15

Kyllä kivut hellittävät aikanaan, minäkin mietin eivätkö ne lopu lainkaan mutta 2 kk kuluttua loppuivat. Edistysaskeleet voivat tuntua alkuvaiheessa pieniltä, mutta sitten kun pystyy katsomaan pitemmän ajan kuluttua taaksepäin, niin huomaa että tässähän on päästy jo yllättävän pitkälle.
Sivun alkuun

Nivelrikko, molempiin lonkkiin Anthology metalli/metalli kokoproteesit Coxassa elokuussa 2008
  IP kirjattu
sisse Poissa

Pohjois-Karjala
Vastaus #54 - 21.08.2012 at 19:30:30

Päivitystä taas tilanteeseen: nyt on sitten lopputarkastus takana ja hyvin olivat lonkat parantuneet. Viime viikolla tehtiin puolison kanssa jo eka lomareissu autoillen Lapissa neljä päivää ja hyvin meni. Kivut ovat jääneet ja kävely sujuu. Sain fyssarilta hyvät jumppaohjeet lonkan venytystä varten. Palautin myös apuvälineet terveyskeskukseen, hip hei! Mukavalta tuntuu pitkän toipilaskauden jälkeen! Olenhan ollut jo kohta vuoden sairauslomalla näiden lonkkien vuoksi. Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
Taika Poissa

Liike on lääke!

Nivelklubin kirjoittaja
**

Vastaus #55 - 01.09.2012 at 17:04:28

Sisse kiva kuulla, että elämä "hymyilee" pitkän toipumiskauden jälkeen. Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
sisse Poissa

Pohjois-Karjala
Vastaus #56 - 10.09.2012 at 17:44:46

Vauhtia on tosiaan viime aikoina riittänyt. Hymiö Sain lonkat juuri sopivasti kuntoon, kun on pitänyt hoitaa monenlaisia asioita. Olen avustanut iäkästä lähiomaistani muutto- ym. asioiden järjestelyissä ja kiirettä on piisannut jokaiselle päivälle. En ole muistanut koko lonkka-asiaa, kun olen "juossut pää kolmantena jalkana" virastosta toiseen. Nyt jo vähän väsyttää. Hymiö Viime viikko reissattiin sitten tuolla etelä-Suomessa päin ja hyvin kesti lonkat autossa istumisen. Kävin työhaastattelussakin, mutta se ei poikinut sen enempää. Täytyy tässä pikkuhiljaa viritellä työnhakua, kun tuon pitkän sairausloman takia meni yksi hyvä pätkätyö sivu suun, mutta kyllähän tässä ehtii.  Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
sisse Poissa

Pohjois-Karjala
Vastaus #57 - 03.10.2012 at 11:17:22

No niin, nyt on sitten testattu lonkat ulkomaanmatkalla. Olin puolisoni kanssa viikon Turkissa ja hyvin meni, mitä nyt sain flunssan kotiintuliaisiksi  Hymiö, vaikka koko viikon oli yli 30 astetta lämmintä. Jännitin etukäteen kaikkea mahdollista: turvatarkastusta, portaitten nousua jne. mutta hyvin selvittiin Hymiö. Turvatarkastuksessa portit piippasivat mennen tullen, mutta hienosti hoitivat "kopeloinnin". Suomen päässä kerroin heti, että minulla sitten on uudet tekolonkat, jolloin vinkattiin naisvirkailija tarkastamaan minut. Samoin Turkin päässä piippasi ja kerroin tekolonkista ja minut tarkastettiin miinaharavan kanssa ja sitten todettiin: It's ok. Toiset matkustajat varmaan vähän ihmettelivät, miksi minut tarkastettiin mennen tullen Hymiö.
Reissu oli kaikkine kommelluksineen mukava. Käytiin päiväretkillä eli oli kiertoajeluja, veneretkiä, kävelyretkiä ja hyvin jaksoin, olin ihan yllättynyt. Kapusin monet rappusetkin moskeijaa myöten.

Nyt sitten enää parantelen kamalaa flunssaa ja astmaoireita eli on veto poissa, mutta lonkat tuli testattua eli hyvin toimivat. Hymiö
Sivun alkuun

IP kirjattu
Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta